Ciklider.se

Författare Ämne:  En kort presentation  (läst 4468 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ekelöf

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 1656
    • Visa profil
SV: En kort presentation
« Svar #15 skrivet: 24 dec 2011, 10:14 »
Grymt snygg burk Kaj!
Och god jul på dig

Utloggad Kajjjan

• Registrerad
  • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 25 dec 2011, 17:03 »
Tack alla för berömmet! Lika kul varje gång man får uppskattning. :)
Classe: Zebran är kanske 10 cm ca. En av mina favoriter och väldigt fin när han spänner upp sig för att markera för Dimidiochromisen att "hit men inte längre kommer du".
Men det är för mycket fisk i vilket jag varit medveten om från början. Det kommer att bli till att säga hejdå till ett antal. De jag vill ha kvar är Dimidiochromis compressiceps ,  Aristochromis christyi ,  Metriaclima zebra och  Champsochromis spilorhynchus . Kanske är det också för mycket i slutändan. Vi får se. Tyvärr tycker jag det verkar som att Aristochromisen är lite för vek i det här sällskapet, annars är det en firre jag verkligen gillar. Helläckert utseende och jaktbeteende.

//Kaj

Utloggad hac

• Registrerad
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 23 jan 2012, 16:03 »
Du kajan berätta lite om LED belysningen hur du har fixat å donat . Och så kostnaden för detta det är grymt snyggt d där även om jag gillar Tanganyika bättre .men smaken ä som .......  :eek: :)
Vi syns även på
www.tanganyika.se
Forumet för tanganyika

Utloggad Kajjjan

• Registrerad
  • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 25 feb 2012, 20:33 »
Du kajan berätta lite om LED belysningen hur du har fixat å donat . Och så kostnaden för detta det är grymt snyggt d där även om jag gillar Tanganyika bättre .men smaken ä som .......  :eek: :)

Ojdå, här har jag missat något! Sorry hac! LED-belysningen har jag köpt på Håkanstorps Zoo. 54x3 LED, hälften vita, hälften blåa. Kostnad ca 3.000:-.
Tanganyika är fint - precis som en massa andra biotoper, men om man inte kan ha alla så får man välja. Men visst är ett troffe-kar högt upp på önskelistan för mig.  :)

//Kaj