Ciklider.se

Författare Ämne:  Hjälp !!  (läst 634 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Vombat

• Registrerad
  • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
Hjälp !!
« skrivet: 06 sep 2011, 19:42 »
Tjenare.

Skulle behöva hjälp med val av "tekniskt" matrial till mitt 550L Malawi akvarium. Vad för filter bör jag ha..inner /ytter..och vilket märke är bäst lämpat om det är någon större skillnad ? vad ska jag ha för "flödespump" ..hur mycket L/H ska den vara på ? osv...kan absolut inget alls men man måste ju börja någonstanns, så lite pinsamma frågor i början får man stå ut med  :embarrassed:

Måttet på akvariet är 150*60*50
Argumentera aldrig med en idiot..dom drar dej ner till deras nivå och sen krossar dom dej på ren rutin.

Utloggad Jodo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1204
    • Visa profil
SV: Hjälp !!
« Svar #1 skrivet: 06 sep 2011, 21:31 »
Hur är karet inrett? Finns det filtermoduler eller kanske rent en BTNbakgrund med filtermatta.

Har du inget av detta kommer det kännas bättre med ytterfilter, kolla på fluval FX5an, ligger strax över 2000kr i nypris.
Finns även en tråd på forumet som är dedikerad till den om du bara söker.

Cirkulationspumpar finns det en hel uppsjö av, Koralia Hydor är rätt smidig med magnetfästning, ligger skapligt i pris också.

Utloggad Vombat

• Registrerad
  • Antal inlägg: 99
    • Visa profil
SV: Hjälp !!
« Svar #2 skrivet: 06 sep 2011, 22:51 »
Karet är helt tomt och jag har ingen back to nature ..kollar upp Fluval FX5an samt cirkulations pumpen :)

Tack för svaret .
Argumentera aldrig med en idiot..dom drar dej ner till deras nivå och sen krossar dom dej på ren rutin.