Ciklider.se

Författare Ämne:  Att drömma  (läst 594 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dragonstar

• Registrerad
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
Att drömma
« skrivet: 03 jul 2011, 16:49 »
Jag sitter och drömmer om ett jätteakvarium i framtiden, Minst 2 meter högt och lika brätt med ett bra djup. Det ska liksom bli en hel vägg eller möjligen en avdelare. Ska stå på en låg bänk som då gömmer alla tillbehör.
Min tanke är att det blir lite som att var under vattnet med fiskarna ås man är nära. och så kan man få bra balans och förhoppningsvis sköter karet sig själv rätt bra.

Nu undrar jag vad ni drömmer om? Kanske har ni redan uppfyllt någon dröm? isåfall vad?
Är helt ny här och vill utforska Ciklidernas fantastiska värld.
Räkna med att jag inte kan något ställer dumma frågor och är envis om något.

Utloggad Laestander

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 768
    • Visa profil
SV: Att drömma
« Svar #1 skrivet: 03 jul 2011, 17:27 »
kul att drömma men för mig ska det vara lite rimmligt oxå. fattar inte varför det ska vara två meter högt.. tycker själv att djupet är det viktigaste och då jag genomförde mitt drömprojekt vart det 2m långt 80 djupt och 70 högt. inbyggt ivägg såklart. du kan ju kolla tråden om du är intresserad
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=6586.0
visst hade man velat ha mer djup men det satte rummet stopp för då jag inte orkar flytta fönster och vill ha lite storlek kvar i rummet som ska bli barnrum. men visst är det kul att dröma och du kanske förverkliga din dröm en dag men undra vad det skulle kosta att genomföra ett sånt projekt.  ;D

Utloggad dragonstar

• Registrerad
  • Antal inlägg: 79
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 03 jul 2011, 17:34 »
Ja alldeles för dyrt antr jag. varför så stort är för att jag som liten såg karen på Mackdoanls i Nyköping dom hade ett jättekar i mitten och jag har alltid velat ha likande. Salt eller sött vet inte vilket men ett stort kar med fiskar och att kunna se i en lite mer naturlig miljö småburkarna ger möjlighet till.
Sen vill jag ha en ställning och odla lite smått. Men får vänta med det och lära mig lite mer.
Är helt ny här och vill utforska Ciklidernas fantastiska värld.
Räkna med att jag inte kan något ställer dumma frågor och är envis om något.

Utloggad Laestander

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 768
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 03 jul 2011, 18:28 »
ja det är en rolig hobby det här  :)