Ciklider.se

Omröstning

Vad av följande vill du se mer av?

1. Reportage från besök, resor och intervjuer.
2. Artiklar om ciklider.
3. Artiklar om teknik, utrustning, foder och inredning.
4. Recensioner av litteratur och andra produkter.

Författare Ämne:  Önskemål om innehåll på ciklider.se  (läst 35401 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Laestander

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 768
    • Visa profil
SV: Önskemål om innehåll på ciklider.se
« Svar #90 skrivet: 13 jan 2013, 21:08 »
Tycker det vart bättre  ;D 

Utloggad slarvid

• Medlem
  • Antal inlägg: 1487
    • Visa profil
« Svar #91 skrivet: 13 jan 2013, 23:14 »
hej igen micke!
På andra forum jag håller till på (m usikforum samt saltvattensguiden) så är köp och sälj uppdelat med lite mer underkategori.
Förslag till detta är fisk säljes och akvarie/teknik säljes. Blir lite lättare att sålla. Oftast när jag kollar annonser är man ute efter en specifik sak, och oftast är det ju det ena eller andra

Utloggad slarvid

• Medlem
  • Antal inlägg: 1487
    • Visa profil
« Svar #92 skrivet: 13 jan 2013, 23:29 »
Sen fastnar mina ögon mer på vart sakerna finns, istället för vad som säljs.  beror nog på större och fetare bokstäver

Utloggad Micke

• Administratör
  • Antal inlägg: 8181
  • Michael Persson
    • Visa profil
    • http://www.ciklider.se
« Svar #93 skrivet: 14 jan 2013, 10:23 »
Det är fullt möjligt att göra en liknande kategoriindelning som på saltvattensguiden. Skillnaden är att det inte finns områdesindelning där. Delar man upp alltför mycket blir det väldigt få annonser per kategori. Jag tycker inte riktigt att det är så mycket annonser än för att dela upp det ytterliggare i nuläget.

När det gäller texten för län i ämnesrubrikerna så kan den formateras valfritt, men på något sätt bör det vara skillnad på län och ämnesrubrik. Kom gärna med förslag på hur det kan förbättras.
Mvh Micke

www.ciklider.se - www.riftlakes.com
Afrikanska Ciklider: Malawi - Tanganyika - Viktoria - Västafrika

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad cabron021

• Medlem
  • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: 14 jan 2013, 19:31 »
Det är fullt möjligt att göra en liknande kategoriindelning som på saltvattensguiden. Skillnaden är att det inte finns områdesindelning där. Delar man upp alltför mycket blir det väldigt få annonser per kategori. Jag tycker inte riktigt att det är så mycket annonser än för att dela upp det ytterliggare i nuläget.

När det gäller texten för län i ämnesrubrikerna så kan den formateras valfritt, men på något sätt bör det vara skillnad på län och ämnesrubrik. Kom gärna med förslag på hur det kan förbättras.

Hej Micke!

Jag håller lite med senast ovanstående talare ang "fet stil" på texten för län. En idé kan ju vara att pröva kursiv text på län och fet stil på ämnesrubrik. Då ögat alltid dras till det största eller vad jag ska kalla det, är sen länet i kursiv/lite mindre text  så får man slänga ett öga dit efteråt för att se vart varan finns. Bara en tanke.

Mvh

Utloggad Micke

• Administratör
  • Michael Persson
    • Visa profil
« Svar #95 skrivet: 14 jan 2013, 19:43 »
Kursivt kan fixas om vi är överens om det. Andra alternativ kan vara understruket, annan färg, bakgrund eller bild.
Mvh Micke

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad Nenno

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
« Svar #96 skrivet: 14 jan 2013, 22:20 »
Vet inte om det har kommit upp som förslag men vanligaste frågorna borde vara något som finns på startsidan. Jag tycker att man ser lite för många poster med samma frågor.

Utloggad cabron021

• Medlem
  • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
« Svar #97 skrivet: 14 jan 2013, 23:54 »
Micke. Jag är iallafall på, du kan ju göra ett litet test och se hur resultatet blir.

Nenno; Ja det håller jag med dig om också. :) Någon som är riktigt kunnig borde skriva ihop en detaljerad men lättläst FAQ/Nybörjar guide på allt "vanligt" som hör till malawi/tanganyika ciklider och dess tillbehör såsom akvariestorlek osv. Väldigt mycket frågor kretsar kring hur stort akvarium man bör ha osv. Jag visste ju inte heller det från början men jag är bra vän med google ;) tyvärr är inte alla det. Finns ju även sökfunktion på forumet.

Utloggad Jerka1

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
« Svar #98 skrivet: 15 jan 2013, 13:30 »
Ja visst skulle det vara bra med en nybörjar guide men gör det så mycket att det finns flera poster med liknande frågor? Googlar man på nån fråga man har så får man ju 50 olika svar och som nybörjare så blir man kanske osäker då å vill ställa en fråga ändå på en sån här site där kunniga erfarna akvarister är samlade. Är själv nybörjare inom Malawi (dock inte inom sällskapsakvarium) och googlar hur mycket som helst om Malawi men ställer säkert ändå rookie frågor här...det är ju inte så att siten är överöst med frågor.  Ps Bara vad jag tycker! Mvh Malawirookien
Livet är en åkomma orsakat av sex och denna åkomma leder alltid till döden....

Utloggad Micke

• Administratör
  • Michael Persson
    • Visa profil
« Svar #99 skrivet: 15 jan 2013, 20:00 »
Nu är länsetiketterna i annonsdelen nedtonade.

Jag lägger gärna in FAQ's i de olika forumdelarna och tar gärna emot texter till det. När de börjar få lite innehåll kan det skapas någon typ av sammanfattning på förstasidan.

Jag ser inga problem med att samma frågor återkommer i forumet. Det håller diskussionen levande och ger nya vinklingar.
Mvh Micke

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad theraphosa2004

• Registrerad
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
« Svar #100 skrivet: 13 jan 2014, 17:53 »
Hej. Jag skulle vilja ha info om hur man bygger sitt dröm akvarium, steg för steg, gärna bilder på varje moment, vad man bör tänka på, vad man ska se upp med. En guide för dummskallar helt enkelt. Jag är en av dom.  :embarrassed: har tittat på många akvarium, men betala 43000, njaä det vill jag inte. Jag vill ha ett unikt akvarium, men behöver lite Bra att veta info. Tack mvh Roger

Utloggad theraphosa2004

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #101 skrivet: 13 jan 2014, 17:57 »
Så jag röstar på 3an borde det bli. Mvh Roger

Utloggad Fredde@vtr

• Medlem
  • Antal inlägg: 541
  • 400L Malawi & Tanganyika med LED, och 160L
    • Visa profil
« Svar #102 skrivet: 13 jan 2014, 18:26 »
Hej. Jag skulle vilja ha info om hur man bygger sitt dröm akvarium, steg för steg, gärna bilder på varje moment, vad man bör tänka på, vad man ska se upp med. En guide för dummskallar helt enkelt. Jag är en av dom.  :embarrassed: har tittat på många akvarium, men betala 43000, njaä det vill jag inte. Jag vill ha ett unikt akvarium, men behöver lite Bra att veta info. Tack mvh Roger

Förstår vad du menar. Hela Ciklider.se är en stor guide om nästan allt att tänka på. Det är bara inte sammanfattat. Det är oxå så att det finns olika lösning på samma problem. Grunderna hittar du lätt på forumet, sedan är det bara din egna fantasi som begränsar dig. Du kan alltid söka på forumet och troligtvis hittar du något om det och kanske slipper göra samma misstag som någon annan. Eller ställa öppna frågor som många kan tycka till om.
Lycka till.

Utloggad theraphosa2004

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #103 skrivet: 13 jan 2014, 20:11 »
Tack fredde, hittade en sida, men jag var inte riktigt nöjd med hur han hade gjort det, så jag letar vidare. mvh Roger