Ciklider.se

Författare Ämne:  Köpa kamera på OnOff....näää...det ville dom inte!  (läst 2258 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad timo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1291
    • Visa profil
Var på OnOff idag och skulle köpa en rakapparat....eftersom jag går i köptankar vad det gäller en ny kamera också så tänkte jag passa på och fråga vad OnOff butiken i stan tog för ett D90 kamerahus. 9000kr sa säljaren utan att blinka! Men...andra butiker tar ju bara 6000-7000 försökte jag med...och fick följande svar, vi vill inte sälja dom...så därför har vi det höga priset. Till saken hör att dom hade andra Nikon i D-serien! Ja, inte lär dom sälja många D90 i den butiken  ;D

Utloggad StefanL

• Medlem
  • Antal inlägg: 1695
    • Visa profil
SV: Köpa kamera på OnOff....näää...det ville dom inte!
« Svar #1 skrivet: 11 apr 2011, 21:00 »
Onoff utklassas tyvärr av Siba, Mediamarkt och Elgiganten. Mediamarkt och Elgiganten har dessutom lägsta prisgaranti..vilket varken Onoff eller Siba har.

Det menas med om en konkurrent trycker ned priset på en vara så måste den butik som har prisgaranti matcha det priset...och jag garanterar att de vill sälja.

Utloggad Niklas Olsson

• Medlem
  • Antal inlägg: 151
    • Visa profil
    • www.nofoto.se
« Svar #2 skrivet: 11 apr 2011, 22:07 »
Var på OnOff idag och skulle köpa en rakapparat....eftersom jag går i köptankar vad det gäller en ny kamera också så tänkte jag passa på och fråga vad OnOff butiken i stan tog för ett D90 kamerahus. 9000kr sa säljaren utan att blinka! Men...andra butiker tar ju bara 6000-7000 försökte jag med...och fick följande svar, vi vill inte sälja dom...så därför har vi det höga priset. Till saken hör att dom hade andra Nikon i D-serien! Ja, inte lär dom sälja många D90 i den butiken  ;D
Hehe, lite rolig tanke om dom ändå sitter på några D90 :)

Utloggad Richter

• Medlem
  • Antal inlägg: 514
  • troffar is da shit,,,
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 apr 2011, 22:39 »
On off har lägsta prisgaranti

Utloggad StefanL

• Medlem
  • Antal inlägg: 1695
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 11 apr 2011, 22:40 »
Inte i Skövde...

Utloggad DaskeN

• Medlem
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 12 apr 2011, 02:12 »
Elgiganten, Mediamarkt och Expert har prisgaranti i Örebro. Enormt priskrig. Priserna ändras hela tiden. Vilket man såklart utnyttjar som konsument ;) så blir nya el prylar rätt ofta! :)
540L Malawi Röd zebra & Crabo
250L Malawi blandat 160L Mbuna Yngel
30L och 20L Yngel

Utloggad Tege

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 805
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 12 apr 2011, 05:46 »
D90 kan köpas här
http://www.fotokungen.com/nikon-d90-kamerahus-p-1913.aspx
eller här
http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=D90

OnOff:s webb butik verkar inte heller ha några D90 så man säljer nog inte den kameran längre.
Som man behandlar andra blir man ofta själv behandlad, då gäller det att se upp.

Utloggad Jarmik

• Registrerad
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 12 apr 2011, 15:56 »
En del av kedjorna ovan har väldigt förmånliga öppet köp regler. Man får prova grejerna hemma och lämna tillbaka inom 30 dagar. Innebär att det finns en del prylar som varit ute en sväng hos konsument och som säljs igen som nytt. Inte alltid det syns så tydligt... Tips! Det gäller att vara observant! Det vanligaste är dock öppet köp på obrutna, ouppackade förpackningar. Man vill ju inte pröjsa fullt pris för en pryl med fingeravtryck.