Ciklider.se

Författare Ämne:  Vad är räkmix?  (läst 20476 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke

• Administratör
  • Antal inlägg: 8181
  • Michael Persson
    • Visa profil
    • http://www.ciklider.se
SV: Vad är räkmix?
« Svar #90 skrivet: 06 apr 2011, 20:53 »
Kokt morot innehåller mer karoten än okokt. Så ska man använda morot är det nog en god idé att koka och mosa den.
Mvh Micke

www.ciklider.se - www.riftlakes.com
Afrikanska Ciklider: Malawi - Tanganyika - Viktoria - Västafrika

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad Zeaman

• Medlem
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • www.myspace.com/zeazeamusic
« Svar #91 skrivet: 06 apr 2011, 20:58 »
Kokt morot innehåller mer karotenoider än okokt. Så ska man använda morot är det nog en god idé att koka och mosa den.
Jag har funderat på att ta fruktkött (från tex morot, apelsin, äpple) från saftcentrifugen och hälla i räkmixen. Måste bli mycket fiber och mycket vitaminer?

Utloggad Niklas

• Medlem
  • Antal inlägg: 1111
    • Visa profil
« Svar #92 skrivet: 01 maj 2011, 18:04 »
Gjorde räkmix idag o då ville barnen vara med, självklart ska dom få vara med tänkte jag det var nog en liten miss av mig då det blev 100 frågor o små händer överallt så dom fick sätta sig o göra pärlhalsband istället det var miss nr 2 det blev inbördes krig i köket o en synbart irriterad pappa. Så man får väll hoppas på det bästa. konsistensen var inte riktigt så som jag vill ha den men den får väll ligga i frysen tills imorgon så får jag se om den går att använda
Att tänka innan man talar är som o torka sig i röven innan man sketet

Utloggad Nelly_83

• Registrerad
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #93 skrivet: 14 dec 2013, 22:05 »
Jag är nybörjare på Malawiciklider och har efter att läst denna tråden blivit sugen på att göra egen räkmix. Jag bara undrar var ni får tag på ingredienserna till fodret? Räkor och ärtor m.m förstår jag, men har nu hört många ingredienser nämnas som jag inte vet vad det är eller var det kan köpas. T ex agar-agar, astaxanthin, spirulina, krillolja m.m. (tänker inte ha allt detta i mixen).

Utloggad Jodo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1204
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: 15 dec 2013, 01:14 »
agar agar finns i vanliga matvarubutiker, spriulina kan du köpa billigt på nätet, dyrt på hälsokostbutiker, krillolja vetifan :)

Utloggad David

• Registrerad
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
« Svar #95 skrivet: 15 dec 2013, 01:46 »
Astaxintin kan du nog köpa hos Kent i nol

Utloggad Nelly_83

• Registrerad
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #96 skrivet: 27 dec 2013, 11:11 »
Typiskt, var ju hos Kent igår! Lär nog dröja innan vi åker dit igen. Men jag tror att det också kunde beställas på nätet...? Tack för era svar!!