Ciklider.se

Författare Ämne:  1820 liters Petrokar!  (läst 189313 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Magnus m

• Medlem
  • Antal inlägg: 1434
  • Sanningen är alltid bäst
    • Visa profil
SV: 1820 liters Petrokar!
« Svar #855 skrivet: 19 mar 2012, 18:57 »
Om du ej vet vad du skrev igår i denna tråd och andra trådar. Du länkade till bilder bl.a. Om du ej minns det så är du bortom all hjälp.

1820 liter gott och blandat
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #856 skrivet: 19 mar 2012, 19:02 »
naaw, ska du lipa nu? :D

Nej lillen inte en chans men lovar dig hade vi setts hade du lipat
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad MIKA

• Medlem
  • Antal inlägg: 1223
  • Tropheus ob
    • Visa profil
« Svar #857 skrivet: 19 mar 2012, 19:17 »
Amen, du kom till Ystad. så kan du få bada i poolen. med huvet före

Hahahahahaha......lägg ner nu  :eek:

Magnus...nu börjar jag bli sugen igen  ;)
Salt

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #858 skrivet: 19 mar 2012, 19:22 »
Amen, du kom till Ystad. så kan du få bada i poolen. med huvet före

Gärna skriv din adress så kommer jag.....
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #859 skrivet: 19 mar 2012, 19:23 »
Hahahahahaha......lägg ner nu  :eek:

Magnus...nu börjar jag bli sugen igen  ;)

Kul mika det gillar jag!!
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad johho

• Medlem
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
« Svar #860 skrivet: 20 mar 2012, 12:51 »
Nej vad jag har missat något kul ser jag. Älskar trollare :)

Men akvariet ser fortsatt väldigt bra ut Magnus! Hoppas de slutar slå ihjäl varandra nu.
400 liter tanganyika

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #861 skrivet: 20 mar 2012, 12:54 »
Nej vad jag har missat något kul ser jag. Älskar trollare :)

Men akvariet ser fortsatt väldigt bra ut Magnus! Hoppas de slutar slå ihjäl varandra nu.

Tack ja det verkar vara betydligt lugnare nu, slaktaren har ju fått flera nya rivaler nu så han verkar lite förvirrad nu kan han ej punktmarkera någon :)
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad doohan

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 328
  • Tropheus
    • Visa profil
« Svar #862 skrivet: 20 mar 2012, 13:26 »
Tack ja det verkar vara betydligt lugnare nu, slaktaren har ju fått flera nya rivaler nu så han verkar lite förvirrad nu kan han ej punktmarkera någon :)

Låter bra Magnus! Ser bra ut med mycket fisk i ditt stora akvarium. Ska bli intressant o fortsätta att följa din tråd.

Longolan gillar jag skarpt :) Är det samma variant av kasumbe som Jocke har så är dom riktigt fina dom med. Din 1800L petrosoppa blir grym som bara 17 ;)
« Senast ändrad: 20 mar 2012, 13:35 av doohan »

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #863 skrivet: 20 mar 2012, 14:25 »
Låter bra Magnus! Ser bra ut med mycket fisk i ditt stora akvarium. Ska bli intressant o fortsätta att följa din tråd.

Longolan gillar jag skarpt :) Är det samma variant av kasumbe som Jocke har så är dom riktigt fina dom med. Din 1800L petrosoppa blir grym som bara 17 ;)

Tack Ronney

Ja det är samma kasumbe variant som Jocke har. Ja longolan är fin men hanen har lite svårt att hävda sig än iaf i detta sällskap många herrar som är stora och arga..

Bättre har det gått för den grova stora Moshi hanen, han är väldigt gul och jag såg igår att han lekt av den stora honan. Han är från bulu point och 22 cm och kraftig. Maltandis: -Han är tom grövre än biffen ;)

En annan kul sak som hänt idag är att Oreochromis hanen har lekt av en av honorna som har en stor hakpåse just nu.

Så just nu känns det kul :)
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad doohan

• Sponsor
  • *
  • Tropheus
    • Visa profil
« Svar #864 skrivet: 20 mar 2012, 22:53 »
Tack Ronney

Ja det är samma kasumbe variant som Jocke har. Ja longolan är fin men hanen har lite svårt att hävda sig än iaf i detta sällskap många herrar som är stora och arga..

Bättre har det gått för den grova stora Moshi hanen, han är väldigt gul och jag såg igår att han lekt av den stora honan. Han är från bulu point och 22 cm och kraftig. Maltandis: -Han är tom grövre än biffen ;)

En annan kul sak som hänt idag är att Oreochromis hanen har lekt av en av honorna som har en stor hakpåse just nu.

Så just nu känns det kul :)

Kul Magnus att du börjar få till en snygg setup som åxå leker. Hoppas Longola hannen spottar upp sig o vågar leka med sin hona då dom är så snygga. Moshin är rackarns snygg när den har lek på gång. Kasumben var en ny bekantskap för mig. Vet att Anton hade en grupp vf sådana, å hans hane var så aggro att han fick stoppa den i en stor flytkorg mellan lekarna, Han var ändå dominant trotts att han satt fängslad i en flytkorg :) Men ack så fina dom ser ut. Vad jag minns så slutade den inte att leka med honorna efter att han lekt av dem, så Anton fick bura in den elakingen :)  Att packa elaka firrar tätt verkar vara en lösning som fungerar bra, om än kanske aldrig helt friktionsfritt då det är petrochromis vi pratar om ;)

Å grattis till leken på Orechromisen!

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #865 skrivet: 21 mar 2012, 09:53 »

Kul Magnus att du börjar få till en snygg setup som åxå leker. Hoppas Longola hannen spottar upp sig o vågar leka med sin hona då dom är så snygga. Moshin är rackarns snygg när den har lek på gång. Kasumben var en ny bekantskap för mig. Vet att Anton hade en grupp vf sådana, å hans hane var så aggro att han fick stoppa den i en stor flytkorg mellan lekarna, Han var ändå dominant trotts att han satt fängslad i en flytkorg :) Men ack så fina dom ser ut. Vad jag minns så slutade den inte att leka med honorna efter att han lekt av dem, så Anton fick bura in den elakingen :)  Att packa elaka firrar tätt verkar vara en lösning som fungerar bra, om än kanske aldrig helt friktionsfritt då det är petrochromis vi pratar om ;)

Å grattis till leken på Orechromisen!

Tack ja kul med lekar.
Haha ja var precis som jag hade med mina giants hanar dom fick bo i en flytkorg ett tag.

Ja det verkar vara ett måste att packa dem som sillar.
Ja det är skoj nu när det funkar ok! :)
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #866 skrivet: 21 mar 2012, 10:12 »
Det var på tiden, skönt med ett harmoniskt kar :) Kul med lite lek oxå, då vet man ju att man är PÅ! Magnus: Biffen har gått till de sälla ....och hans polare oxå. Killen som köpte dom hade strul med en pump. Mina 2+7 mår bra och käkar som grisar så livet leker i södertälje med :)

/Jocke
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.

Utloggad Magnus m

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #867 skrivet: 21 mar 2012, 13:15 »
Det var på tiden, skönt med ett harmoniskt kar :) Kul med lite lek oxå, då vet man ju att man är PÅ! Magnus: Biffen har gått till de sälla ....och hans polare oxå. Killen som köpte dom hade strul med en pump. Mina 2+7 mår bra och käkar som grisar så livet leker i södertälje med :)

/Jocke

Aha ok synd men olyckor kan ju hända när som, bra dina lever, leker och fodras. Ska försöka filma den store hanen så du kan se han är lika gul som dina.
Blev glad jag hitta han trodde ej jag skulle äga en så gul Moshi igen :)
Dina är bland dom bästa jag sett live och då har man ju sett flera hundra genom åren.
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad doohan

• Sponsor
  • *
  • Tropheus
    • Visa profil
« Svar #868 skrivet: 22 mar 2012, 22:57 »

/Jocke

Tråkigt med Biffen o hans polare. Gick dom i Uppsala eller?

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #869 skrivet: 23 mar 2012, 07:55 »
Nää i Bredäng (stockholmsförort).
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.