malawijanne
Sponsor
Bostadsort: göteborg
Antal inlägg: 831
|
 |
« skrivet: 28 Jul 2010, 07:39 » |
|
Säljer av lite vuzna lithobates zimbabwe rock, ruskigt snygga stor bläs och fin blå färg. 3 hannar och 3 honor.500 kr för alla. Har även vuxna utfärgade firefish 100 kr st. Vuxna röd rubin 75kr st. Lite rödzebra 25 kr st. Firefish ob vuxna en hanne och 4 honor, 200 kr för den gruppen.Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jag tycker om röda malawiciklider.
|
|
|
Skuggan
Registrerad
Bostadsort: Nyköping
Antal inlägg: 67
|
 |
« Svara #1 skrivet: 29 Jul 2010, 00:23 » |
|
Skulle lätt ta dina Lithobates om jag hade vägarna ner till gbg.. har sett dom och dom är riktigt fina. Är supernöjd med dom Fire fish och Röd Zebra jag tog sist. Så om du ska semestra lite norrut i landet (Linköping,Norrköping,Nyköping eller Stockholm) ta med dig Lithobates så plockar jag upp dom 
|
|
|
|
|
Loggat
|
1225l malawikar(250*70*70) är en fröjd för hjärta och själ.
|
|
|
cichlids4fun
Sponsor
Bostadsort: Kalmar
Antal inlägg: 684
|
 |
« Svara #2 skrivet: 29 Jul 2010, 00:41 » |
|
Tja janne.,
jag kan köpa lithobates och kanske nåt annat oxå, ska till göteborg på söndag, men jag vet ej ännu vilket transportmedel det blir så eventuellt så kanske det inte blir tillfälle, men annars så köper jag dem nästa gång om du har dem kvar
|
|
|
|
|
Loggat
|
mvh Peter
|
|
|
Lars
Sponsor
Bostadsort: Falkenberg
Antal inlägg: 312
|
 |
« Svara #3 skrivet: 29 Jul 2010, 10:01 » |
|
Jag vill med vara med  skickar dig ett Pm
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
timo
Sponsor
Bostadsort: Forserum
Antal inlägg: 994
STCC i Göteborg
|
 |
« Svara #4 skrivet: 29 Jul 2010, 11:57 » |
|
Kommer ner till dig nästa vecka....har du kvar den fina Firefishhanen så håll den åt mig....och det som du lagt undan åt mig innan. Ska även fundera på lite Rödrubiner 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
mattek
Registrerad
Antal inlägg: 14
|
 |
« Svara #5 skrivet: 29 Jul 2010, 12:59 » |
|
Hej!
Om du har mer fisk kvar så är jag intresserad. Ska till Göteborg nästa vecka, är du hemma på dagarna mitt i veckan? Hör gärna av dig så fort som möjligt.
0735008165.
Mvh. Mattias
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #6 skrivet: 30 Jul 2010, 06:55 » |
|
Kommer ner till dig nästa vecka....har du kvar den fina Firefishhanen så håll den åt mig....och det som du lagt undan åt mig innan. Ska även fundera på lite Rödrubiner  Hur många skall jag hålla till dig .Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #7 skrivet: 30 Jul 2010, 06:58 » |
|
Det verkar som att det är minst tre som är intresserade utav mina lithabates, så det får väl bli ( först till kvarn maler), eller om ni tre själva kan komma överens om ni kan dela upp dom.Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
timo
Sponsor
Bostadsort: Forserum
Antal inlägg: 994
STCC i Göteborg
|
 |
« Svara #8 skrivet: 30 Jul 2010, 10:43 » |
|
Hur många skall jag hålla till dig .Janne
Det gäller ju Firefish. 5 hanar (inkl. den extra röda) + 7honor.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #9 skrivet: 30 Jul 2010, 11:18 » |
|
Det gäller ju Firefish. 5 hanar (inkl. den extra röda) + 7honor.
Ok,Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #10 skrivet: 30 Jul 2010, 21:15 » |
|
Ja det börjar bli lite svårt detta. När det finns mer än en spekulant. Vi gör så hä,r jag har tre st fina par utav lithobates, hannarna är lika fina alla tre. Det finns tre st som är intresserade utav att köpa alla samtidigt för 500 kr. Jag säljer dom parvis för 200 kr paret, då kan alla tre få sina fiskar, det blir lite bökigare för mig, därför blir det lite dyrare per fisk, men och andra sidan jag vet utav erfarenhet att minst hälften utav dom som mailar brukar falla bort, det vill säga att det blir ingen affär. Sedan så har samtidigt lite yngel på mina lithobates, men det är tyvärr lite honor, men jag kan släppa lite yngel som är honor, så jag tror att det kan bli bra ändå. Men om ni nu fortfarande är intresserade så skriv det här på tråden så att dom andra kan se, vad det blir av detta.Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Skuggan
Registrerad
Bostadsort: Nyköping
Antal inlägg: 67
|
 |
« Svara #11 skrivet: 30 Jul 2010, 22:44 » |
|
Då jag inte har någon tripp till Götet inplanerad innan Nov så kan jag hoppa över denna gång.
/Skuggan
|
|
|
|
|
Loggat
|
1225l malawikar(250*70*70) är en fröjd för hjärta och själ.
|
|
|
mattek
Registrerad
Antal inlägg: 14
|
 |
« Svara #12 skrivet: 30 Jul 2010, 22:48 » |
|
Jag är intresserad Janne. Jag kommer till Göteborg nästa vecka om det e ok? Mattias
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
cichlids4fun
Sponsor
|
 |
« Svara #13 skrivet: 30 Jul 2010, 23:00 » |
|
Jag ska som sagt till göteborg på söndag och kan hämta dem då, men jag är girig och vill ha alla tre paren......  för mig är det ointressant med ett par, dör hannen så är man körd... men nån annan kanske hinner före. kan köpa lite annat oxå samtidigt beronde på vad som finns men det kan vi ju ta på plats. vi ska se matchen mellan IFK och KFF och vet inte vad som passar dig tidmässigt innan eller efter matchen tror den slutar vid 8, men de klarar ju sig i bilen några timmar oxå om man singelpackar dem.
|
|
|
|
|
Loggat
|
mvh Peter
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #14 skrivet: 31 Jul 2010, 09:00 » |
|
Det verkar som det blev 2 st spekulanter kvar. Då kanske vi kan göra så här, Peter tar två par, Mattek tar ett par. Jag har som sagt var lite yngel ifrån dom, dom är mellan 5-7cm, problemet är att det är många hannar och få honor, men jag kan släppa några små honor och även hannar, då har ni backupp ifall att någon dör ifrån er. Är det okej? så kan ni slå mig en signal 0734074110. Det är okej att dyka upp söndag kväll Peter, men jag har tyvärr ingen syrgas och även ont om plastpåsar, så det får du ta med, när du kommer.Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
cichlids4fun
Sponsor
|
 |
« Svara #15 skrivet: 31 Jul 2010, 20:55 » |
|
Det verkar som det blev 2 st spekulanter kvar. Då kanske vi kan göra så här, Peter tar två par, Mattek tar ett par. Jag har som sagt var lite yngel ifrån dom, dom är mellan 5-7cm, problemet är att det är många hannar och få honor, men jag kan släppa några små honor och även hannar, då har ni backupp ifall att någon dör ifrån er. Är det okej? så kan ni slå mig en signal 0734074110. Det är okej att dyka upp söndag kväll Peter, men jag har tyvärr ingen syrgas och även ont om plastpåsar, så det får du ta med, när du kommer.Janne
Okl, då lämnar jag över alla 3 paren till Mattek, det gör inget jag kan få tag i dessa iaf.
|
|
|
|
|
Loggat
|
mvh Peter
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #16 skrivet: 31 Jul 2010, 21:05 » |
|
Det är helt ok, ja då dyker du inte upp på söndag.Janne Okl, då lämnar jag över alla 3 paren till Mattek, det gör inget jag kan få tag i dessa iaf.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
malawijanne
Sponsor
|
 |
« Svara #17 skrivet: 31 Jul 2010, 21:16 » |
|
Ja då är det bara en spekulant kvar, ja det är som vanligt, dom brukar trilla av en efter en. De t är oftast mycket prat och lite verkstad, när det gäller att köpa fisk.Janne
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
cichlids4fun
Sponsor
|
 |
« Svara #18 skrivet: 31 Jul 2010, 21:25 » |
|
Det är helt ok, ja då dyker du inte upp på söndag.Janne
troligvis inte, vi kan ta det nästa gång då istället, skulle vilja ha lite golden yngel av dig framöver om du har kva r de avelsdjuren du hade på bild
|
|
|
|
|
Loggat
|
mvh Peter
|
|
|
cichlids4fun
Sponsor
|
 |
« Svara #19 skrivet: 31 Jul 2010, 21:27 » |
|
Ja då är det bara en spekulant kvar, ja det är som vanligt, dom brukar trilla av en efter en. De t är oftast mycket prat och lite verkstad, när det gäller att köpa fisk.Janne
nja jag trillade inte av jag ville ju köpa dem, men bara alla annars fick det vara.........eller hur? jag bedriver alltid verkstad 
|
|
|
|
|
Loggat
|
mvh Peter
|
|
|
|