Budgets akvarium!Jag valde och köpa en 375 liter möbelakvarium eftersom det var snygg möbelakvarium, lätt att ''renovera'' om,ytter filt ingår ,doppvärmare luftpump och samt andra tillbehör.

BUDGET AKVARIUM!
sedan köpte jag begagnad BTN bakgrund från Fridhems akvariebutik,fick den för ganska billigt peng men då var den sågas i olika bitar men jag anser att det skulle kunna lösa på nått sätt, 20 cm mindre blev bakgrunden till akvarium men det löste jag med att köpa en billigt liknande variant bit. (det ska ändå vara ett cirkulationspumps facket. Se bild.

BUDGET AKVARIUM!
cirkaration pumps köpte jag från nätbutik 1100 l/h Eftersom Ytterfilt som jag fick med räkte inte den var bara 400 l/h efter som ciklider behöver ju mera cirkulation i vattnet.
sedan är det bara renovera om det lite få att det blir fräsch : tvätta akvarium, målar om möbler,planera vart saker och ting ska vara.
akvarium silikonade om för säkerhetsskull.
Jag utnyttjade bakgrund i bitar till en grotta och där emot en ytterfilt facket. som kommer vara den andra sidan av akvariet och är beredd att ta emot vatten från andra sidan som består av cirkation pumps facket och då kommer det bilda ganska bra cirkulations i vattnet,Bakom bakgrunden där fiskarna inte ska vara täcker jag över med filtmattor så att det blir ganska lätt att tvätta akvarium sen. se bild

BUDGET AKVARIUM!
Eftersom den billigt bakgrund är ganska lätt och tunn att den kanske inte håller jätte bra löste jag med montera en lika stor plats fack i akvarium med silikon först sedan limmar fast bakgrunden som är såga i två bitar och täta till med filtmattor igen så att vatten kan rinna in bakom. och bara borrade hålet för cirkulations pumpen. se bild

BUDGET AKVARIUM!
de andra delar i bitar av bakgrunden som bara ska vara en grotta montera jag ej fast eftersom det borde hålla med sand och stennar.
men jag limmade de med nät så att det går och vinklar ut lite och att bitarna håller ihop och montera bil solskydd bakom grotta delen så att det blir lite mörkare inuti.
''Med Grottan spara jag 30-40 % plats som bakgrunden tog.''

BUDGET AKVARIUM!
sedan drog bara in luftslangen under bakgrunden för luftpump som jag fick med så att det inte syns och sprida ut till tre olika uttag.
inget mer och göra än sätta igång akvarium !
Jag tog en promenad på lilla Essinge ön närheten och plockade helst fina stenar i olika storlekar och då fick jag tre olika färgstenar tvättade ren den till och med kokade dom för säkerhetskull. färg skillnad på stenar fick mig att köpa två olika sand som ni ser brun och svartvita för att kunna ha lite olika utseende i samma akvarium och då försöker jag göra dom naturligast. för att få fina närbilder av det senare.
äntligen blev Budget akvarium igång med lite fiskar osv.Jag täcker mellan rum på bakgrunden med plastväxter, detta blev mindre än 4000 kr
man kunde få dom billigare men jag gjorde mitt bästa i alla fall är ganska nöjd med akvarium och värdesaker som jag kommer att få och lära in resten av livet.

BUDGET AKVARIUM!
[
[/color]
Väldigt Vackert möbelakvarium som lockar mycket uppmärksamhet åt vardagsrummet.

BUDGET AKVARIUM!
Jag ber om ursäkt för fel stavningar och språket.
Mer bilder kommer senare.
MVH// Efz Kampanat Jakobsson.