Ciklider.se

Författare Ämne:  660L projekt.  (läst 19461 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad timo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1291
    • Visa profil
660L projekt.
« skrivet: 16 dec 2009, 17:04 »
Nu kan man säga att jag äntigen tagit första spadtaget på mitt 660L projekt. Beställde idag 5st BTN moduler som jag kan hålla på och trixa med. Men som ni ser på fotot så lär inte det här bli klart i första taget  ;D. Karet ska in över jul och nytt silikon ska dit.....sen är det bara att börja prova sig fram med modulerna. Och som vanligt mottages ideer tacksamt.

Utloggad HåE

• Medlem
  • Antal inlägg: 1113
    • Visa profil
SV: 660L projekt.
« Svar #1 skrivet: 16 dec 2009, 18:41 »
Ska bli roligt att följa. Ser att ni har fått lite snö till Jul.
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Utloggad MIKA

• Medlem
  • Antal inlägg: 1223
  • Tropheus ob
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 16 dec 2009, 20:26 »
Ska bli kul o följa projektet  :)
Salt

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 17 dec 2009, 07:19 »
Ska försöka uppdatera med bilder så fort något nytt händer....men har en känsla av att det kommer att ta låååååång tid. :) Snön har äntligen kommit, och 12 grader
kallt hemma i morse!

Utloggad J.B.

• Medlem
  • Antal inlägg: 266
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 17 dec 2009, 12:48 »
ser ut som att riktigt långprojekt ;)

Utloggad Classe

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 3001
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 17 dec 2009, 17:46 »
fin karet.. försiktig o den kan nån ta den när den står ute.. inte bra.. o inte bra lägga i ute där så kan bli is den kallt smältare...
375 LITER Malawi arter..
74 LITER Malawi yngel...

Utloggad Roger.J

• Medlem
  • Antal inlägg: 1686
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 17 dec 2009, 23:46 »
Så det vart ett 660 liters Timo ska bli kul att följa ditt project  :)
Själv vart det 2st 720 ett nytt helglas(som jag tipsade dig om) som jag ska ha inne & 1st 720 beg alu som jag ska ha i garaget.
MVH
Roger
Roger

Utloggad Christoffer

• Medlem
  • Antal inlägg: 1109
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 18 dec 2009, 09:15 »
Det här ska bli kul och följa Timo, är det 2meter långt?  Har du bestämt nu vilka moduler du ska beställa hem?

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 18 dec 2009, 09:45 »
fin karet.. försiktig o den kan nån ta den när den står ute.. inte bra.. o inte bra lägga i ute där så kan bli is den kallt smältare...
Tack Classe....det är nog ingen fara, det står på baksidan där ingen ser det. Jag ska lyfta in det i helgen så får det stå några dagar innan jag börjar med att ta bort den gamla silikonen.

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 18 dec 2009, 09:48 »
Så det vart ett 660 liters Timo ska bli kul att följa ditt project  :)
Själv vart det 2st 720 ett nytt helglas(som jag tipsade dig om) som jag ska ha inne & 1st 720 beg alu som jag ska ha i garaget.
MVH
Roger

Du får skicka lite bilder allt eftersom du börjar komma någon vart....alltid kul att följa andras projekt :) Mvh/Timo

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 18 dec 2009, 09:54 »
Det här ska bli kul och följa Timo, är det 2meter långt?  Har du bestämt nu vilka moduler du ska beställa hem?

Ja, det är 200x60x55. Så det känns jättestort jämfört med mitt 540L. Jag beställde följande moduler som jag ska hämta i kväll: H, F, A, L och M. Ska nog kunna snickra ihop något av det. Har den fördelen att jag får lämna tillbaka dom jag inte använder, plus att Djurmagazinet köper in fler som jag kan välja på om jag skulle ångra mig :)

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 18 dec 2009, 09:55 »
ser ut som att riktigt långprojekt ;)

Mmm...jag vet....men vill ju så gärna ha det färdigt, och tror nog min fisk vill det också :)

Utloggad Göran

• Medlem
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
    • http://www.skovdeaf.se/
« Svar #12 skrivet: 18 dec 2009, 15:26 »
Ja, det är 200x60x55. Så det känns jättestort jämfört med mitt 540L. Jag beställde följande moduler som jag ska hämta i kväll: H, F, A, L och M. Ska nog kunna snickra ihop något av det. :)

Trevligt mått på ditt kar Timo, kommer säkert att bli mycket snyggt när det blir klart. Alltid lite kul med vinterpyssel så här års...

Det enda som jag reagerar på när jag ser din alu-ställning är att det bara är 6 ben på 2 m, brukar vara 8 ben vanligtvis.

Var nogrann när du ställer på karet så inte mittenbenen knäcker bottenrutan.  Detta har diskuterats i en annan tråd här, där jag och Peckers kommit med en hel del instruktioner.

Lycka till med projektet.

Mvh Göran

www.skovdeaf.se

Utloggad Roger.J

• Medlem
  • Antal inlägg: 1686
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 18 dec 2009, 19:56 »
Du får skicka lite bilder allt eftersom du börjar komma någon vart....alltid kul att följa andras projekt :) Mvh/Timo
Hej Timo
Ja lite bilder kommer men det kommer att ta lite tid eftersom det nya 720 kan jag inte ta in just nu (för mycket snö) det andra 720 kommer jag inte att lägga ner så mycket tid eller pengar på för det ska jag ha i garaget & letar efter 3st till till Garaget,
Ha en god Jul så får vi hoppas att våra project startar fortare än vi hoppas.
MVH
Roger
Roger

Utloggad jompa.h1

• Medlem
  • Antal inlägg: 646
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 18 dec 2009, 20:56 »
 Lycka till roger och timo !  ska bli kul att läsa och se bilder på eran nya projekt  :)