Ciklider.se

Författare Ämne:  Akvarie underlägg  (läst 1424 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad repen1

• Medlem
  • Antal inlägg: 766
    • Visa profil
Akvarie underlägg
« skrivet: 13 dec 2009, 19:37 »
Hejsan, hade tänkt att börja med mitt nya projekt 2200l  350x90x70 tanganyika kar efter jul o nyår, ska börja med bänk först o vore tacksam för tips på underlägget har alltid kört med frigolit så det blir det nog nu med, men vilken tjocklek! blir 20mm för lite o 50mm för tjockt! Har ojämt o sviktande golv, men det får jag försöka bygga bort med bänken.Vore tacksam för svar av någon med erfarenhet av stora burkar.Mvh repen1
Dieselråttan

Utloggad chas

• Medlem
  • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
SV: Akvarie underlägg
« Svar #1 skrivet: 16 dec 2009, 23:24 »
Eftersom ingen svarat dig så tänkte jag ge lite länk tips.
Jag har själv ingen som helst erfarenhet av STORA burkar. Men en som jag vet har byggt ett stort och som har dokumenterat väldigt bra är Larry (LN på ciklid.org) Om det är något du undrar efter att ha skummat igenom hans trådar om bygget så kan du säkert skicka ett Pm till honom och få svar.

http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=56642 (del 1)

http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=58439 (del 2)

Mvh Christian
720 Tanganyika Petrochromis Tropheus Eretmodus

NCS medlem!

Utloggad repen1

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 dec 2009, 06:25 »
Tack för tippset Cristian det verkar som man kan få flera uppslag där.Ska även bli en liten utmaning att få in akvariet då det är 70cm högt o dörren är också 70cm bred, blir nog att skruva bort hela karmen!till frugans förtret. Mvh Mille
Dieselråttan

Utloggad chas

• Medlem
  • Antal inlägg: 382
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 17 dec 2009, 11:29 »
Tack för tippset Cristian det verkar som man kan få flera uppslag där.Ska även bli en liten utmaning att få in akvariet då det är 70cm högt o dörren är också 70cm bred, blir nog att skruva bort hela karmen!till frugans förtret. Mvh Mille

Båda trådarna är rätt långa men är verkligen från början tills nu och Larry kan nog ge en massa bra tips innan du drar igång ditt projekt. Alltid bra att skynda långsamt. Hoppas bara du för det första får in karet! =)

Mvh Christian
720 Tanganyika Petrochromis Tropheus Eretmodus

NCS medlem!

Utloggad repen1

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 17 dec 2009, 11:40 »
Tog en liten snabbtitt förut men har ett litet problem vore tacksam för litet råd."som sagt det här med datorer o jag" när jag går in på dom sidorna så är det text i en stapel ner över den texten jag vill läsa o jag vet inte hur jag ska klicka bort den, väldigt iriterande när man får försöka att gissa sej till delar av texten.Mvh Mille
Dieselråttan