Ciklider.se

Författare Ämne:  Vad önskar ni er av Tomten...  (läst 6090 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
Vad önskar ni er av Tomten...
« skrivet: 25 nov 2009, 12:11 »
eller vilka firrar tänker ni köpa till er själva i julklapp.
Vi som inte varit tillräckligt snälla får väl köpa våra egna klappar (läs fiskar) så blir det inte fel och man slipper byta.
Det gör man ju ändå om ett par månader eller år, när det är dags att byta inrikting igen.
Den här gången ska vi inte sälja all Malawi utan behålla en del vuxna och ett gäng  yngel (tar ju inte lika mycket plats) av de arter som vi gillar.

Hoho! Finns det nåra snälla ..
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.

Utloggad specmats

• Medlem
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: Vad önskar ni er av Tomten...
« Svar #1 skrivet: 25 nov 2009, 12:38 »
En Rhinomuraena quaesita är beställd, nu går den i karantän å ja har sett den, mkt fin liten sak:) men mer vill ja ha en vf grupp från malawi och/eller tanganyika.
Ny akvarie-setup
Malawi/Tanganyika 670l/375l

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 25 nov 2009, 13:50 »
Wow en liten cool muräna, har du salt oxå? Hur stort kar ska den få gå i, och vad ska den få för kompisar?
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Utloggad Håvard S.

• Medlem
  • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 25 nov 2009, 19:03 »
Kommer han med en stim VF Astatilopia Callipteria lover jeg å begynne å tro på ham igjen!  ;D

Ellers så står selvsagt flere kar på ønskelista i år som i fjor...

Utloggad Christoffer

• Medlem
  • Antal inlägg: 1109
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 25 nov 2009, 19:35 »
Kanske fler white lips eller en malawi ål, men de verkar ju helt totalt omöjliga att få tag på.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 25 nov 2009, 19:47 »
Malawiålen är riktigt cool, men rymningsbenägen. Vi hade en Aethiomastacembelus sp. "Rosette" som smet ut ur karet trots att vi hade en "heltäckande" plastramp. Hittades i ett annat rum och var väldigt dammig. Vi har tre katter som måste haft väldigt roligt.
« Senast ändrad: 25 nov 2009, 20:45 av maltandis »
Jocke

Utloggad TutenStain

• Medlem
  • Antal inlägg: 738
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 25 nov 2009, 20:08 »
Jag önskar en systemkamera (nikon d5000) :)

Utloggad decimus

• Registrerad
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 25 nov 2009, 20:36 »
Kanske fler white lips eller en malawi ål, men de verkar ju helt totalt omöjliga att få tag på.

whitlipsen finns på nol inte såå långt ifrån dig..

själv önskar jag mig ett apr tusen lappar att spendera på fesk =)

Utloggad Magnus m

• Medlem
  • Antal inlägg: 1434
  • Sanningen är alltid bäst
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 25 nov 2009, 20:42 »
Malwiålen är riktigt cool, men rymningsbenägen. Vi hade en Aethiomastacembelus sp. "Rosette" som smet ut ur karet trots att vi hade en "heltäckande" plastramp. Hittades i ett annat rum och var väldigt dammig. Vi har tre katter som måste haft väldigt roligt.

Jättefina perser, hade själv 2 förr och en exotic :)

Min julklapp till mig själv blir en tidig och hämtas på söndag, fler individer av Protomelas mbenji thick lips
1820 liter gott och blandat
160 & 60 liters yngelkar

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 25 nov 2009, 20:50 »
Kul! Ska hämta Elins (sambons) julklapp den 12 december i Örebro. En låda Troffar Caramba. Får se om jag ska köpa någon julklapp till mig själv oxå. Får ju min farsdagspresent (ett gäng prickiga dubbar) en vecka senare när Stiffe kommer upp till Stockholm.
De två svarta katterna är en blandning av Perser och Birma och den lille vita är en Chinchillaperser.
Jocke

Utloggad Classe

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 3001
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 25 nov 2009, 22:17 »
Malawiålen är riktigt cool, men rymningsbenägen. Vi hade en Aethiomastacembelus sp. "Rosette" som smet ut ur karet trots att vi hade en "heltäckande" plastramp. Hittades i ett annat rum och var väldigt dammig. Vi har tre katter som måste haft väldigt roligt.
va gullig katter kanske den vill fånga den?? vara försiktig din fiskar inte den ta upp..
375 LITER Malawi arter..
74 LITER Malawi yngel...

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 25 nov 2009, 22:19 »
De är lugnt, de rör inte fiskarna. Tror nog att de är rädda för att blöta ner tassarna och bli utan julklapp  :cool:
Jocke

Utloggad Classe

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 3001
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 25 nov 2009, 22:26 »
bra låter.. jag vet inte vad skall ha julklappar.. själv önsker på böcker om fiskar den malawiciklider men jag har där så många..
375 LITER Malawi arter..
74 LITER Malawi yngel...

Utloggad J.B.

• Medlem
  • Antal inlägg: 266
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 25 nov 2009, 22:45 »
Själv så är jag mer nyfiken att se vad jag får i födelsedagspresent eftersom jag fyller 18 imon...så det kommer bli spännande :D
har dessutom en jäkla tur med timingen eftersom Kent har rabbat under hela december.

Utloggad M.M

• Medlem
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 26 nov 2009, 18:45 »
Jag önskar mig ett större akv ca 375 liter, (fyller ju mkt gammal i mellandagarna oxå), men alla i min omg ifrågasätter detta med fiskar och akvarier. Är det ingen annan som blir ifrågasatt?? MM.