Ciklider.se

Författare Ämne:  Malawi 375L  (läst 5981 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Broman

• Medlem
  • Antal inlägg: 214
    • Visa profil
SV: Malawi 375L
« Svar #15 skrivet: 12 okt 2008, 18:03 »
Nu har jag fixat en begagnad kamera, bara 4,1 megapixlar men det räcker till mig än så länge :).
Batterierna är på laddning och så fort dom är klara ska jag ta lite kort så ni får se hur akvariet ser ut nu.

Utloggad Broman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 12 okt 2008, 22:01 »
Här är några nya bilder, ber om ursäkt för kvaliten jag har inte hunnit lära mig ställa in fokus mm. :)

Bild1. Akvariet
Bild2. Akvariet helbild
Bild3. Dålig bild på min M. Big Blotch hanne (rent omöjligt att få en bra bild på fisken ;D)
Bild4. Akvariet från sidan

Utloggad Broman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 12 okt 2008, 22:04 »
Jag ska försöka att lära mig kameran lite bättre imorgon och förhoppningsvis lägga in lite fler bilder.
:)

Utloggad andrewsson

• Medlem
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
    • Andrewssonskans sida
« Svar #18 skrivet: 27 okt 2008, 20:00 »
Hur gick det med sjukdomen? Har de klarat sig? Hur behandlar man den?
Postitv pessimist. Lever i liten stuga med tre katter, två papegojor, ett gäng akvarier och en Dogue de Bordeaux

Utloggad Broman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 27 okt 2008, 21:09 »
Det har gått rätt så bra men jag har inte fått igång någon lek i akvariet än men det kommer väl.
Här är en annan tråd där jag frågade hur jag skulle göra med sjukan http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=1960.0.

Nu håller jag fortfarande på och försöker lära mig att ta kort men det går inget vidare ha ha. Allt annat här i världen går att fotografera men fiskar är omöjliga för mig att få bra bilder på :)

Utloggad andrewsson

• Medlem
    • Visa profil
    • Andrewssonskans sida
« Svar #20 skrivet: 27 okt 2008, 23:55 »
Fiskar står ju sällan stilla som man vill...... ;)
Har kameran någon form av macro så kan det funka att använda. Finns inte det kan du kolla om det finns "sport", alltså inställning för saker som rör sig fort.
Postitv pessimist. Lever i liten stuga med tre katter, två papegojor, ett gäng akvarier och en Dogue de Bordeaux

Utloggad Broman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 28 okt 2008, 00:21 »
Jag har både inställning för makro och sport men det funkar inte ändå, det ska finnas så man kan ställa in manuellt med men jag har inte tagit mig tid att lära mig det :)

Utloggad andrewsson

• Medlem
    • Visa profil
    • Andrewssonskans sida
« Svar #22 skrivet: 28 okt 2008, 20:11 »
Dags att läsa instruktionsboken då... Vi vill ju se bilder, så nu får du allt anstränga dig för vår skull! ;)

Utloggad Broman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 28 okt 2008, 20:20 »
Ha ha ok, bäst att lyda då. Men kameran är begagnad och jag har ingen instruktionsbok. Jag ska göra ett försök till i helgen. :)

Utloggad Broman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 10 nov 2008, 18:36 »
Efter en del krångel med sjugdom och fiskar som vägrar leka bestämde jag mig idag för att ta en paus från ciklider och prova på något annat.

Jag kom precis tillbaka från en bekant som nyss har startat akvarie-affär som ska köpa mina fiskar imorgon, tömde yngelkaret (som har gått tomt länge) och slängde i inredningen i det stora karet.
Det var bla en rot som åkte i det stora, och vad händer då. En hongihanne sticker in under roten och börjar nästan direkt leka av en hona. Jag har hållt på med malawiciklider i sju år och helt plötsligt blir jag inte ett dugg klok av dessa fiskar ha ha :).
Och efter ytterligare en stund leker mina Ps. Pulpican ha ha.

Vad lärde jag mig av detta, jo jag skulle kanske haft liiiite mer tålamod :). Men jag fullföljer min affär imorn, kan vara kul att prova på några andra fiskar ett tag.
Och jag tappar inte helt kontakten med ciklider för jag ska hjälpa min kompis med hans ciklid-avdelning + nystartade odling och det ska bli kul.
:)