Ciklider.se

Författare Ämne:  "skalad" artemia!  (läst 1217 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad timo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1291
    • Visa profil
"skalad" artemia!
« skrivet: 18 aug 2008, 19:40 »
Någon som provat skalad artemia som yngelfoder? Vore tacksam om tips om och var man kan köpa det på postorder...finns ingen här i närheten som säljer det  :angry:

Utloggad botu

• Medlem
  • Antal inlägg: 130
  • Allt som simmar är inte fina fiskar
    • Visa profil
SV: "skalad" artemia!
« Svar #1 skrivet: 18 aug 2008, 19:49 »
Finns att köpa på Ojzoo ! gå in på deras hemsida http://www.ojzoo.se/epages/ojzoo_se.sf.
Jag har använt det omväxlande med levande artemia och tycker det funkar bra, Det är väldigt drygt. Jag brukar ta en knivsudd i en liten medicinkopp och blanda om med vatten annars är det svårt att få det att sjunka, har man fisk som inte gärna äter på ytan så är det en bra metod annars kan det flyta en hel dag.
Återuppstånden akvarist från forntiden

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 18 aug 2008, 20:24 »
Finns att köpa på Ojzoo ! gå in på deras hemsida http://www.ojzoo.se/epages/ojzoo_se.sf.
Jag har använt det omväxlande med levande artemia och tycker det funkar bra, Det är väldigt drygt. Jag brukar ta en knivsudd i en liten medicinkopp och blanda om med vatten annars är det svårt att få det att sjunka, har man fisk som inte gärna äter på ytan så är det en bra metod annars kan det flyta en hel dag.

Tack för hjälpen...ska genast titta på hemsidan.
Och har gjort det nu....60kr för 50gram är billigt....men 95kr för frakten!!!!!
« Senast ändrad: 18 aug 2008, 21:00 av timo »

Utloggad botu

• Medlem
  • Antal inlägg: 130
  • Allt som simmar är inte fina fiskar
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 18 aug 2008, 21:41 »
Om du köper lite annat oxå så blir det billigare, gå in på NCS hemsida och kolla rabatten Ojzoo lämnar fraktfritt över ett visst belopp för NCS medlemmar
Återuppstånden akvarist från forntiden

Utloggad timo

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 18 aug 2008, 22:44 »
Om du köper lite annat oxå så blir det billigare, gå in på NCS hemsida och kolla rabatten Ojzoo lämnar fraktfritt över ett visst belopp för NCS medlemmar

Tack Botu...det har löst sig.