Ciklider.se

Författare Ämne:  Vad har flugit i algätaren?!  (läst 930 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MYfish

• Medlem
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
    • Cowgirlup
Vad har flugit i algätaren?!
« skrivet: 06 apr 2015, 16:22 »
I mitt kar (450 l) bor en siamesisk  algätare i 10-årsåldern tillsammans med mina malawi. Hen kommer ursprungligen från ett nedlagt sällskapsakvarium som dottern hade när hon var liten. En fredlig fisk som gör sitt jobb och mest håller sig för sig själv.  Interagerar inte med nån. När malawiakvariet låg i halvträda blev hen extremt överviktig. Sedan i somras är det en ny besättning malawi i karet och algätaren ser nu normal ut i kroppsformen igen. Så idag har hen ägnat hela dagen åt att förfölja och dutta på min L.trewavasae chilumba hane. Han duttar (nafsar?) honom på huvudet o längs ryggfenan. De snurrar runt o slåss/leker men chilumban försöker komma undan. Algätaren förföljer honom o börjar om. Algätarens svarta linje bleknar medan de håller på, men blir svart igen när hen tar en paus. Vad har flugit i den? Ska jag ta bort den?

Utloggad Niklas

• Medlem
  • Antal inlägg: 1111
    • Visa profil
SV: Vad har flugit i algätaren?!
« Svar #1 skrivet: 07 apr 2015, 05:54 »
Tyvärr så har siamesiska algätare en tendens att bli "lite" sådana där när de blir lite större.  Jag hade nog haft koll på den en stund och om den inte slutar så ä det nog bara o ta bort den.  Mvh Niklas
Att tänka innan man talar är som o torka sig i röven innan man sketet