Ciklider.se

Författare Ämne:  Ok, nu är man tillbaka i träsket igen.  (läst 873 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jerka

• Medlem
  • Antal inlägg: 8
  • Blåbär bland alger
    • Visa profil
    • Blåbär bland alger
Ok, nu är man tillbaka i träsket igen.
« skrivet: 04 mar 2015, 21:55 »
Tjena. Efter många års uppehåll tänkte jag dra igång en liten burk igen. Jag hoppas inte det spårar ur den här gången.
Nåväl. I morgon åker jag nog och handlar mig ett nytt RIO 180 med extra ytterfilter. Det passar bra i möblemanget och passar utmärkt till den art jag tänkte koncentrera mig på. Snäcklekaren L. multifasciatus.
Nu några frågor:
Var i stockholm köper man helst tanganyika nu för tiden?
Jag har kört multisar förut och tyckte dom var så häftiga men jag minns däremot inte vilka övriga kamrater jag hade till dom. Jag hade och gillade även J. ornatus. Kan jag ha haft dom samtidigt i samma burk tror ni? Kan det fungera? Vill minnas att ornatus gärna strök runt i stenpartier och det lilla jag hunnit läsa på mig nu så verkar det stämma. Dock läste jag nu att dom kan vara lite hårdhänta mot sina artfränder om man stör dom med vattenbyten etc. Det minns jag inte. Jag minns dom som väldigt enkla och bekymmersfria. Kan jag ha haft någon annan julle?

Hur som helst, jag vill inte bara köra multisar utan gärna nån art eller två utöver dessa. Rekommendationer? Multisarna är ju inte så sexiga rent utseendemässigt så gärna något iögonfallande som trivs i ett så här litet akvarium (101x41x50).

Tack på förhand
Jerka
Blåbär bland alger - www.reden.se