Ciklider.se

Författare Ämne:  Liten presentation  (läst 775 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SimonR

• Registrerad
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Liten presentation
« skrivet: 01 okt 2014, 09:41 »
Hejsan,

Simon heter jag, 41 år gammal och bor med fru, barn, undulat och ett litet gäng malawisar.

Vi hade alltid akvarium hemma när jag växte upp, mest sydamerikanska fiskar då. För fyra år sedan fick jag ett akvarium (Juwel 130l hörn) där jag satte igång med lite malawiciklider. Alldeles för litet akvarium insåg jag snart då det blev strid om utrymmet.
En liten Membe Deep började en revolution. Först hade han ihjäl de andra i samma storlek, sedan allteftersom han växte dödade han av restet till det bara fanns han kvar... Jag försökte få honom att bli kompis med lite nya men han jagade alla till döds. Sedan fick jag tipset att att köpa små fiskar som inte utgjorde hot och fick då tre stycken av okänd art (som jag nu med hjälp av Niklas är rätt säker på är red hongi-honor). Dessa har fungerat bra ihop under något år nu.

Sedan fick jag då äntligen tummen ur och köpte ett lite större akvarium (presenterat i det sub-forumet). Nu har jag då ett skapligt stim och min membe deep är kungen av karet men verkar uppföra sig ok nu.

Så med hopp om en fiskrik framtid surfar jag nu runt i dessa forum i jakt på vishet :)