Ciklider.se

Författare Ämne:  Vilken NLS sort rekommenderas?  (läst 1957 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Boki

• Registrerad
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Vilken NLS sort rekommenderas?
« skrivet: 16 aug 2014, 22:12 »
Jo jag matar mina Mbunas (Acei, Röd zebra och Golden) med Aquatic Nature Afr. Cichlid Energy Food, Aquatic Nature Afr. Cichlid Excel Color och ibland med JBL Premium Gala.  Men tänkte jag skulle prova på detta foder NLS pga att AN fodren flyter och jag vill ha ett som sjunker också. Så vilken sort rekommenderas för mig som redan matar med dem andra fodren också.

Tänkte åka förbi Sunbyberg till AquariumStockholm's butik nu under veckan...

Utloggad Tege

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 805
    • Visa profil
SV: Vilken NLS sort rekommenderas?
« Svar #1 skrivet: 17 aug 2014, 08:03 »
Det här kör jag med just nu. (OBS! endast det här)
http://www.aquariumstockholm.se/
« Senast ändrad: 17 aug 2014, 08:14 av Tege »
Som man behandlar andra blir man ofta själv behandlad, då gäller det att se upp.

Utloggad Boki

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 20 aug 2014, 23:22 »
Det här kör jag med just nu. (OBS! endast det här)
http://www.aquariumstockholm.se/

Tackar för svaret.

Du matar då enbart med NLS, skall jag skippa dem andra fodren? Eller är det ok att variera?

Utloggad Tege

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 21 aug 2014, 06:58 »
Finns väl ingen vits med att mata med olika? Jag kör enbart med NLS samt möjligen räkmix.

Med rödzebra i burken skulle jag köra NLS och räkmix med Astaxantin iblandat för att krydda den röda färgen.
Som man behandlar andra blir man ofta själv behandlad, då gäller det att se upp.

Utloggad Boki

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 23 aug 2014, 14:40 »
Finns väl ingen vits med att mata med olika? Jag kör enbart med NLS samt möjligen räkmix.

Med rödzebra i burken skulle jag köra NLS och räkmix med Astaxantin iblandat för att krydda den röda färgen.

Tänkte att en varierad kost är väl nyttigare än bara en och samma? Å andra sidan kanske NLS är väldigt likt AN? Har läst här i någon tråd om att personen skulle sakta introducera NLS till sina ciklider, kan de ta skada av att man då matar med för många olika foder?

Utloggad Tege

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 23 aug 2014, 16:07 »
Dina arter o de flesta med dem äter i vilt tillstånd i princip samma sak dygnet runt året runt. Varierat kost passar oss människor men säkerligen skulle vi oxå må bättre av att äta samma sak jämnt.