Ciklider.se

Författare Ämne:  Nystart av ett 720L med Malawis... vilka arter?  (läst 1323 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mumin

• Registrerad
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Nystart av ett 720L med Malawis... vilka arter?
« skrivet: 16 maj 2014, 16:30 »
Hezzan... ny här.  :)

Så det är väl lika bra att jag drar igång direkt...

Är i starten av att starta upp ett malawi kar, och har sedan tidigare haft "fisksoppa" i mina andra akvarium, men tänkte nu fixa ngt sjysst. :)

Så, ni som håller på med dessa underbara fiskar, vilka arter funkar för en som inte är så insatt i detta ännu, och som har lite läckra färger. Som jag sedan kan bygga vidare på.
Helst inga rovfiskar..
Ska tilläggas att karet även kommer att bebos av två hyfsat stora (ca 20-25 cm) segelfensplecon. (Eller går det bort direkt? Dem bor i det gamla karet...)

Tack för alla tips...

Utloggad slarvid

• Medlem
  • Antal inlägg: 1487
    • Visa profil
SV: Nystart av ett 720L med Malawis... vilka arter?
« Svar #1 skrivet: 16 maj 2014, 20:29 »
De brukar få va i fred. RovMalawi behöver inte va kaxig. Finns de som inte är rovfisk och helt dumma i huvudet. Då du har ett 720 skulle jag satsat på fisk som blir lite större så de inte försvinner typ. Delfiner kanske. Är du inte helt inne så frontosa från grannsjön är riktigt fina tycker jag! Skulle kört några grupper på 1-2eller 3 av större arter sen ett rejält stim av något kul. Typ Golden kanske eller rödzebra eller både och.

Utloggad Mumin

• Registrerad
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Nystart av ett 720L med Malawis... vilka arter?
« Svar #2 skrivet: 19 maj 2014, 10:35 »
Tack "Slarvid".
Ska kolla upp dessa spåna på saken.... färglatt vill jag ju ha.
Frontosan såg ju riktigt läcker ut... och denna ihop med Golden.. hmmm... schnyggt.
Ska luska lite.. tack.. :)