Ciklider.se

Författare Ämne:  Biohome Ultimate  (läst 2600 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alexs

• Medlem
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
Biohome Ultimate
« skrivet: 08 mar 2014, 18:21 »

Utloggad jaken

• Registrerad
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Biohome Ultimate
« Svar #1 skrivet: 09 mar 2014, 15:40 »
Helt sjukt.  Jag upptäckte samma video i går. Har lagt en beställning på 3 kg biohome ultra mini. ser grymt bra ut

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Utloggad Alexs

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 10 mar 2014, 23:42 »
Attans att du han lägga en beställning - frakten från England är nästan lika dyr som själva produkten - tänkte om någon i sverige ville köpa ett större parti och sen splitta kostnaden för frakt samt få ett bättre kilopris...

Utloggad Alexs

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 10 mar 2014, 23:54 »
Såg just att du också bor i Stockholm... Kan du inte maila till Richard (återförsäljaren i England) på pondguru@btinternet.com och fråga om du får lägga till några kg på din beställning? På så vis skulle vi båda vinna på det hela =)

Utloggad jaken

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 11 mar 2014, 17:05 »
Den har tyvärr redan packats. Om du vill kan du få kika på dom när de kommer. Har alla varianter av dem.

Jakob

Utloggad Alexs

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 11 mar 2014, 18:44 »
Det var typiskt! Men det kunde varit värre =)

Hur menar du med att du har alla varianter av dem?

Utloggad jaken

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 12 mar 2014, 10:26 »
Det finns Biohome. Ultimate, ultra, ultra mini, standardvarianten, bollvarianten etc

Jag har valt ultra mini 3kg då jag tycker den storleksmässigt och kapilärmässigt verkar bra. Vill inte ha den med spårämnen Ultimate eftersom jag vill veta vad jag stoppar i karet. Lite skadad efter 15 med saltvatten, de skall dock vara i ett sötkar. Skulle säkert funka i saltvatten också men släpper antagligen där en massa silikater med brunalger som följd. 

Hur som helst är jag  nyfiken på hur alla varianter ser ut så jag har bett honom plocka bort lite ur 3kg förpackningen och lägga in några enstaka av alla de andra varianterna.   Mest för att jag är en nyfiken djävel.

Så jag kommer sannolikt ha några stycken av varje variant att vända och vrida på. Tänkte inte lägga i dessa prov i ngt filter.

Har tittat igenom alla hans klipp om filtrering och en hel del av hans argument är vettiga. Jan sågar ex de keramikmakaroner av låg kvalitet spm ofta används. Men får man slå på dövörat lite när det blir för mycket säljpitch.

Borde få dem om ngn dag

Utloggad Alexs

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 12 mar 2014, 23:06 »
Jo jag har kollat upp deras olika varianter och tänkte köpa "Ultimate" då jag inte trodde att spårämnena skulle Kunna skada fiskarna, det enda som skulle va fördel med dem är att öka hastigheten på den första bakteriella bildningen. Så jag tog ditt råd till mig och köpte 5 kg biohome mini ultra :)

Får väl hem paketet nästa vecka och då ska 2 av de tre korgarna i min Fluval FX6 till häften fyllas med detta!

Priset kändes lite som en pungspark men det får jag väl leva med ;)