Ciklider.se

Författare Ämne:  MONSTERFISK!!  (läst 967 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ikkmo

• Registrerad
  • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
MONSTERFISK!!
« skrivet: 07 feb 2014, 15:06 »
SJUKASTE GREJEN HÄNDE MIG IDAG!!
Jag vaknar upp till att en av mina Daffodil-honor ligger uppe på akvariet. Och nej - det är varken jag eller någon annan som har lagt henne där. Jag har ingen aning om hur länge stackarn hade legat där men hon var till synes torr och livlös.

Tråkigt tänkte jag och accepterade fiskens öde, samtidigt som jag tyckte att det var hur sjukt som helst att hon hade hamnat där uppe. Så för att berätta om denna osannolika händelse så går jag för att hämta smarttelefonen för att ta en bild och posta nånstans.

När jag kommer tillbaka börjar kraken att SPRATTLA!! Hon sprattlar ner på golvet. Jag får panik! Tar henne i stjärten och håller ner henne genom matluckan i täckglaset. Ser att hon börjar andas. Jag släpper i henne helt. Först flyter hon bara och försöker andas. Jag tänker att det var bara sista dödsrycken, inte överlever väl den lilla fisken det här traumat. Jag hinner knappt tänka klart den tanken förens hon sprattlar till i vattnet och simmar OBESVÄRAT vidare och fortsätter SOM OM INGENTING HADE HÄNT!

VA!? Vad hände precis!?!? Vad är det för monsterfisk jag har!? Lätt det coolaste jag varit med om under alla år jag haft akvarium! Naturen är så himla ball! :D

Skickat från min GT-I8730 via Tapatalk

Utloggad Jodo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1204
    • Visa profil
SV: MONSTERFISK!!
« Svar #1 skrivet: 08 feb 2014, 01:33 »
Haha jo du dom klarar sig hyffsat så länge de har fukt på hjälarna.