Ciklider.se

Författare Ämne:  Möblera om till rötter  (läst 831 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lollsan

• Registrerad
  • Antal inlägg: 58
    • Visa profil
Möblera om till rötter
« skrivet: 03 feb 2014, 18:27 »
Hej!
Vill göra om i akvariet här nu. Har en sån där bakgrund som hela tiden lossnar, fantaastiskt störigt så den ska väck, den är en sån 3D med havet å sand botten. Hursom, så funderar jag på att måla svart bakgrund. Och byta då också ut min hålsten mot rötter. Så här när jag skriver kommer jag på att det kan bli väldigt mörkt?? Några tips på annat än svart? Men som ändå passar med rötter å eventuellt den fira sanden jag har.
Men idag var jag in på djuraffär å hon rekommenderade starkt att inte köra rötter till Malawi. Pga pH och hon tyckte inte att jag skulle köra med höjande medel heller för att roten kommer ta över ändå. Utan det bästa är hålsten.
Men det är väl många här som kör problem fritt med rötter å växter. Det är väl även flera sorter som vill ha det på det sättet?
Nu finns det väl säkert olika erfarenheter av detta, men det känns ju konstigt om så många skulle ha rötter om det nu var så dåligt å fisken inte skulle trivas.

Utloggad flygrc

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
SV: Möblera om till rötter
« Svar #1 skrivet: 03 feb 2014, 18:57 »
Ja jag skulle kunna ha rötter utan problem, har ett växtkar  med mycket rötter och när CO2 tar slut åker Ph upp på 8,4 MEN jag har 8kh i kranen och Gh är 18 så svaret är, vad har du i vattnet från början?