Ciklider.se

Författare Ämne:  Visst är de charmiga...  (läst 1043 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ankarberg

• Medlem
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
Visst är de charmiga...
« skrivet: 31 jan 2014, 22:34 »
Så gör man då i ordning i burken, "städar" och möblerar snyggt. Och när man kommer hem från jobbet dagen efter så har någon hane gjort en Extreme Home Makeover och vänt upp och ner på det mesta  ;D

Denna gången var det den gamle röd zebra-hanen, som verkar ha fått en nytändning. Han har varit lugn och passiv i säkert ett år nu, men nu har han börjat gräva ut halva burken, satt en hona att tugga och jagar bort t o m Saulosi-hanarna.

Visst är de charmiga, våra fiskar...
350 liter Malawi
2 x 54 liter yngel
95 liter Tanganyika

Utloggad andhoff

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 876
  • "Navigare necesse est, vivere est non necesse..."
    • Visa profil
SV: Visst är de charmiga...
« Svar #1 skrivet: 01 feb 2014, 12:20 »
Håller med Dig till fullo! Mina "charmörer" "möblerar om" sandbotten hela tiden. Därför struntar jag i att göra om sandbotten. Men...jag älskar mina fiskar ändå!
Vänligen,
Andrej.
Diver

Utloggad Fredde@vtr

• Medlem
  • Antal inlägg: 541
  • 400L Malawi & Tanganyika med LED, och 160L
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 02 feb 2014, 00:31 »
Ha ha. Ja det är otroligt vad dom kan göra. Nu efter en tid så har det stabiliserat sig och dom har hittat sin ordning.

Däremot hade jag under några timmar stängt av en av tre pumpar varpå nån hade börjat fylla det utblåshålet med sand. Blev att jag fick suga bort sand bakom modulen längst in såklart plus att jag fick riva pumpen 3 ggr pga sandkorn som jag inte fått bort. Himla härliga varelser minsann!

Utloggad Ankarberg

• Medlem
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 02 feb 2014, 11:14 »
Som sagt, charmiga är de! Tre gånger har jag varit av med en Goldenhona. Då har jag hittat den bakom filterhörnan. Det finns bara ett sätt att ta sig in där - hoppa över kanten! För att få ut den fick jag locka upp henne till ytan med flingfoder och håva upp henne.
350 liter Malawi
2 x 54 liter yngel
95 liter Tanganyika