Ciklider.se

Författare Ämne:  egg tumbler till troffar  (läst 1716 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad roni82

• Registrerad
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
egg tumbler till troffar
« skrivet: 03 dec 2013, 14:03 »
Hej mina troffar har svårt att hålla sina yngel och därför funderar jag på en egg tumbler. Vad finns de? Kan man bygga själv? Och funkar de? Skulle gärna få några att överleva så jag kan fylla på min grupp. Skriv allt sim jag kan behöva tänka på.

Utloggad dahle88

• Medlem
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
SV: egg tumbler till troffar
« Svar #1 skrivet: 03 dec 2013, 23:13 »
Finns ett par ämnen om det här på forumet både ritningar och förklaringar på hur man bygger en. Prova att sök på det det kommer säkert upp någon model som du tycker om. Jag har aldrig använt en egg tumbler så jag försöker bara hänvisa dig i rätt riktning. Hoppas du hittar någon vettig tumbler och att du lyckas med den så att du kan utöka din grupp.
240L Malawi

Utloggad roni82

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 04 dec 2013, 11:13 »
Tack ska kolla om jag hittar nåt som jag kan använda. Skulle vara kul om nån som använder en kan skriva hur de funkar för dom.

Utloggad roni82

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 04 dec 2013, 12:27 »
Har nu läst lite och den senaste honan har nu tuggat i 7 dagar kan jag tömma henne och lägga äggen i en burk med syresten i akvariet? Och hur ska jag göra på bästa sätt då?

Utloggad Bosse G

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 225
  • A. compressiceps VF
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 04 dec 2013, 14:30 »
Om du vet hur länge hon brukar gå innan hon äter upp dom så vänta till strax innan det. Ju längre ju bättre. Kan du vänta 2 veckor så ökar chanserna drastiskt.

Utloggad roni82

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 05 dec 2013, 12:49 »
Igår byggde jag mig en egg tumbler och när jag sen skulle fånga honan var äggen såklart borta ( kollade henne innan jag började bygga) jag blir galen på dessa troffar och verkar som dom vägrar att ge mig nå mer yngel

Utloggad dahle88

• Medlem
  • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 05 dec 2013, 18:42 »
Det kommer att komma har kört malawi i ett och ett halvt år det var först i somras som det börja komma yngel och nu kan jag knappt ta hand om alla längre.
240L Malawi