Ciklider.se

Författare Ämne:  15% på feedmyfish  (läst 6534 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stew

• Medlem
  • Antal inlägg: 151
    • Visa profil
15% på feedmyfish
« skrivet: 02 maj 2013, 19:36 »
Tjenare,

Fick ett erbjudande i inboxen idag som jag tyckte var käckt att dela med sig av.
15% under hela maj på feedmyfish sortiment
BHMAY2013
http://www.feedmyfish.co.uk/

Mvh

Stefan

Utloggad esset69

• Medlem
  • Antal inlägg: 472
  • Mina favoriter :)
    • Visa profil
SV: 15% på feedmyfish
« Svar #1 skrivet: 02 maj 2013, 19:47 »
ja typiskt jag beställde den 30/4  :angry:
540l  Tropheus sp. "black" Pemba / Eretmodus cyanostictus "Kasanga"/leleupi samt Calvus black
325 l Golden och Ps.demasoni.
2x 60 L Yngel
1x 120 L Små fisk

Utloggad Laestander

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 768
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 03 maj 2013, 17:18 »
får också dessa medelanden lite då och då. tänkte bara att det står för alla kunder i mailet men det kanske funkar ändå om man ej handlat där tidigare :)

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
  • Antal inlägg: 793
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 03 maj 2013, 19:15 »
Blir fortfarande inte billigare än Leasing med NLS om man räknar in frakten.
Titta den simmar!

Utloggad Laestander

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 768
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 03 maj 2013, 19:37 »
vad kostar en hink på leasing då ?  Betalade 630 kr per hink nu sist inklusive frakt till s-vall. tror inte leasing slår det med frakt till mig men man handlar ju vart man vill och visst kan det vara enkelt om man inte har 40 mil till leasing  :(

Utloggad Lars

• Medlem
  • Antal inlägg: 1120
    • Visa profil
    • Malawi
« Svar #5 skrivet: 04 maj 2013, 10:08 »
2kg NLS för 740:- levererat till dörren är priset med dessa 15%. Frakt från England är ca:18 pund =runt 190 spänn.

« Senast ändrad: 04 maj 2013, 10:17 av Lars »

Utloggad Jerka1

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 178
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 04 maj 2013, 11:43 »
Var köper du ditt NLS Lars? Har dom 2mm NLS?
Livet är en åkomma orsakat av sex och denna åkomma leder alltid till döden....

Utloggad Stew

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 04 maj 2013, 16:40 »
Vad är adressen till leasing? Hittar dem inte via google.

Jämförde feedmyfish och ojzoo. Där blir feedmyfish billigare. Även om man har 10% rabatt om man är medlem i ncs på ojzoo (för det har man väl, eller var det på något annat ställe)

Räknade en på hink New Life Spectrum Cichlid 2270g
Feedmyfish = (i pund) 65.09x0.85 + 17 (Frakt) = 83,335 797sek
Ojzoo = 1098x0.9 + 100? frakt = 1088sek

Nu vet jag inte vad frakten är exakt på ojzoo, bara beställt där en gång, och minns inte vad den gick på, men köper man för mer än 1500 så blir frakten gratis!
Kan någon göra samma uträkning för "leasing" eller länka dit, skulle vara intressant att jämföra de tre.

Sedan är jag inte helt hundra på hur frakten skalar på feedmyfish. Deras maxfrakt enligt listan är 28pund. Vet inte om det blir dyrare om frakten väger mer.

Mvh

Stefan
« Senast ändrad: 05 maj 2013, 06:12 av Stew »

Utloggad Stew

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 06 maj 2013, 18:47 »
Ingen som kan göra samma uträkning för "Leasing"? Så kan vi jämföra de tre.

Utloggad Nikke

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 06 maj 2013, 22:44 »
'Nu sänker vi priserna på NLS, prisexempel, 300gr Cichlid formula kostar nu 225, Hinkar 850kr.'

Saxat från aquariumstockholm.se = leasing, som jag förstått det.

Om dom skickar med paket. Vet ej. Men jag skulle tro dom är billigast i sverige. Men ändå inte riktigt som att beställa från utlandet.

Har själv 3 burkar från feedmyfish som jag köpte genom ebay. Men kommer börja gynna svenska butiker nu när dom äntligen gått under tusen lappen på burkarna.
1000L Tanganyika
300L Saltvatten

Utloggad Stew

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 08 maj 2013, 10:55 »
Skulle vara intressant att få veta vad frakten är från "leasing" om de skickar.

Håller med helt, hittar jag ett ställe som säljer nls fodret för ett vettigt pris så köper jag hellre svenskt. Men när det skiljer såpass mycket som det gör nu...
Känns tråkigt att inte sponsra svensk akvaristik-näring, vet att de har de tufft! Men vi har väldigt ont om pengar och behöver spara in där det går.

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 08 maj 2013, 13:43 »
För mig är det fusk, för jag jobbar i Solna. Dessutom gillar jag personalen på leasing.

Men bor man i övriga Sverige förstår jag att man vill köpa billigt.

Sen ska jag i ärlighetens namn säga att visst är NLS bra, men inte  så bra att jag märker jätteskillnad mot Hikaris produkter t.ex.

Nu svor jag väl i kyrkan... ;D
Titta den simmar!

Utloggad Stew

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 08 maj 2013, 19:27 »
För mig är det fusk, för jag jobbar i Solna. Dessutom gillar jag personalen på leasing.

Men bor man i övriga Sverige förstår jag att man vill köpa billigt.

Sen ska jag i ärlighetens namn säga att visst är NLS bra, men inte  så bra att jag märker jätteskillnad mot Hikaris produkter t.ex.

Nu svor jag väl i kyrkan... ;D

Jag är sååååå trött på alla eviga snack, gräl och argumentationer om vilket foder som är bäst :)
Det är upp till var och en att skaffa sin egen erfarenhet. Men på något sätt så lyckas akvariefoder (AKVARIEFODER) nästan bli heligt.
Gillar nls än så länge, och det fungerar för mig. Tror säkert att en mängd olika foder (ink räkmix) är precis lika bra, eller för vissa bättre. Men som sagt. Alla har sina åsikter. Vilket är kalas.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 10 maj 2013, 16:58 »
Aquarium Stockholm (Leasing) 850:- NCS- medlemmar har 10% så för oss blir det 765:-. Jag vet inte om de skickar hinkar,  jag är ju 08 och kan åka förbi och hämta.

Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 10 maj 2013, 17:43 »
Jag är sååååå trött på alla eviga snack, gräl och argumentationer om vilket foder som är bäst :)
Det är upp till var och en att skaffa sin egen erfarenhet. Men på något sätt så lyckas akvariefoder (AKVARIEFODER) nästan bli heligt.
Gillar nls än så länge, och det fungerar för mig. Tror säkert att en mängd olika foder (ink räkmix) är precis lika bra, eller för vissa bättre. Men som sagt. Alla har sina åsikter. Vilket är kalas.

För att spinna vidare på detta ämne. Visst NLS är bra. Men det sjunker ju direkt. Jag kör med en mix av NLS 1mm (sjunkande pellets), Hikari Cichlid gold (flytande pellets) och Tetra Cichlid (flytande sticks) för de största. Fungerar perfekt för mig.

Så hinner alla smaska i sig. Sen använder jag ett mått också vid matning, för att försöka få till samma mängd mat hela tiden. Blir det för mkt avföring minskar jag något.

Sjukdomar? Vad är det?
« Senast ändrad: 10 maj 2013, 17:46 av Kapten Zoom »
Titta den simmar!