Ciklider.se

Författare Ämne:  Vad kostar en Synodontis?  (läst 1425 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Koby

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 135
    • Visa profil
    • www.koby.se
Vad kostar en Synodontis?
« skrivet: 31 mar 2013, 16:06 »
Frågan är helt enkelt om det finns någon som vet vad man får räkna med att lägga ut för en Synodontis? Kanske är det lite olika på dom olika underarterna också?
Å visst kan man ju helt enkelt ringa en firrhandlare, men man kan ju också fråga här. :)
Återfallsakvarist med Malawi som största last.

Utloggad Pierre_N

• Medlem
  • Antal inlägg: 507
    • Visa profil
SV: Vad kostar en Synodontis?
« Svar #1 skrivet: 31 mar 2013, 16:08 »
Köpte mina S. petricola hos nols, kostade 120kr/st för f1or på 4-6cm (minns inte exakt storlek men har för mig att de var något sånt).

Såg några i den lokala butiken igår för i samma storlek för 180kr/st men de har bara ett kar tanganyika så de tar lite mer betalt för dem.

Utloggad Koby

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
    • www.koby.se
« Svar #2 skrivet: 31 mar 2013, 16:15 »
Köpte mina S. petricola hos nols, kostade 120kr/st för f1or på 4-6cm (minns inte exakt storlek men har för mig att de var något sånt).

Såg några i den lokala butiken igår för i samma storlek för 180kr/st men de har bara ett kar tanganyika så de tar lite mer betalt för dem.

Det låter som att dom var lite billigare än jag trott. Hade gissat på 295 kr st. Men det var ju positivt. Får nog planera ett inköp i Nol då. :)

Utloggad Pierre_N

• Medlem
  • Antal inlägg: 507
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 31 mar 2013, 16:16 »
Ja, inte alls farligt. Tror faktiskt du får VF för 300-400kr med lite tur.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 01 apr 2013, 14:47 »
På aquarium Stockholm hade de Synodontis multipunctatus för 95 riksdaler senast jag var där.
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.

Utloggad Koby

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
    • www.koby.se
« Svar #5 skrivet: 01 apr 2013, 16:19 »
Synodontis multipunctatus för 95 kr låter ju väldigt billigt.
Själ var jag iväg till Nol idag för att handla lite ovan nämnda firrar. Det var tydligen rätt jag hade när jag gissade på 295 för multipunctatus. Polli var billigare men mindre. Det fick bli 2 st multipunctatus iaf. Men dom var ganska stora och fina så jag är nöjd ändå. :) Betalade 500 kr för paret.