Ciklider.se

Författare Ämne: Skåne län N Venustus, N fuscotaeniatus, F Rostratus, T Holotaenia säljes  (läst 1168 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jinnarparen

• Medlem
  • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
Skåne län N Venustus, N fuscotaeniatus, F Rostratus, T Holotaenia säljes
« skrivet: 18 mar 2013, 10:47 »
1+2 av N Venustus 300:- (hane 17-18, honor 13-14 cm)
1+2 av N Fuscotaeniatus 300:- (hane 18-19, honor 16-17 cm)
2+2 av T holotaenia 300:- (hanar 15-16, honor 12-13 cm)
1+2 av F rostratus 200:- (hane 15-16, honor 13-14 cm (lite osäker på om bägge är honor, men hanen blir svart, inte grå som många andra jag har sett)

Utloggad Volny

• Registrerad
  • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
Är mest intresserad av Fuscotaenatius, går det att ha tillsammans med Aristochromis christyi och venustus eller finns det risk för korsning?

Har du fortfarande Champsochromis Caeruleus till salu? Andra fiskar till salu utöver denna annonsen?

Jag har lite svårt att ta mig till Genarp, du kanske besöker Lund ibland och kan leverera?

Utloggad jinnarparen

• Medlem
    • Visa profil
Korsningsrisken är nog minimal. Har ju själv de med Venustus och jag har aldrig sett att de har intresserat sig för varandra på det sättet.
Däremot tycker ju inte hanarna om varandra så mycket, men det är ju naturligt då bägge två vill vara kungen i karet.

Det är väl inte helt omöjligt att jag kan ta mig till Lund i helgen (Cykelcity har ju vårrea).
Men ser då gärna fram emot lite ekonomiskt stöd för att täcka dieselfröbrukningen :) (bilen drar dock inte så mycket!!)

Får jag ett bra bud på Caeruleus så är den gruppen också till salu!!

Utloggad Volny

• Registrerad
    • Visa profil
Jag bjuder 1000kr för Champsochromis Caeruleus, N Fuscotaeniatus och rostratus, fungerar det?

Utloggad jinnarparen

• Medlem
    • Visa profil
Rostratusen är troligtvis sålda och budet på carueleus var för lågt.

Utloggad Volny

• Registrerad
    • Visa profil
Då testar vi och bjuder 1000kr utan rostratus men med bensinpengar inräknade.

Utloggad jinnarparen

• Medlem
    • Visa profil
Carueleus behåller jag för tillfället, skall se till att ta en bild på hanen så förstår du varför de får gå kvar tills vidare. När jag plockade bort venustus och fuscotaeniatushanarna så trivs carueleushanen bättre...eller så får du ge mig ett riktigt bra bud så kanske jag ändrar mig