Ciklider.se

Författare Ämne:  Akvastabil 720 / Mini-odling / Troffar-Pettrisar  (läst 26911 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ranchero

• Medlem
  • Antal inlägg: 64
    • Visa profil
SV: Akvastabil 720 kar / Första mini-odling
« Svar #105 skrivet: 08 mar 2013, 21:14 »
Nej inte dom va frestad men det blev 3+5 big blotch masinje och 1+2 lab. trew. Chilumba mc/ob :cool:

Utloggad Enber

• Medlem
  • Antal inlägg: 86
  • Hongi
    • Visa profil
« Svar #106 skrivet: 08 mar 2013, 22:32 »
Ser bra ut kenth! får komma förbi och tömma dom andra regnbågarna som tuggar så dom inte blir fiskmat också. Kör hårt :)
www.aquatropic.se
--------------------------
www.styling4u.se
--------------------------
"Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean"- Bob marley

Utloggad cabron021

• Medlem
  • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
« Svar #107 skrivet: 08 mar 2013, 22:40 »
Tackar :)

Ja det får du, jag behöver en kurs i hur man tömmer honor  ;)

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #108 skrivet: 14 mar 2013, 14:51 »
Uppföljning; gjorde ett litet vattenbyte igår i samtliga kar och fyllde på ena 360 och 100 karet. Och sig upp lite skit från botten. Fulborni honan tuggar på rätt så bra tror det är dags snart. Sen så har jag 2-3 tuggande regnbågs honor. Dom 2 troffe ynglen jag lyckades rädda bor i ena 100l karet och jag tror att dom trivs. :P sett att dom gjort upp så det ena ynglet bor i grottan och det andra utanför. Äter gör dom också. Ska bli roligt med lite fler yngel.

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
Akvastabil 720 / Mini-odling / Troffar-Pettrisar
« Svar #109 skrivet: 22 mar 2013, 21:45 »
Godkväller. Tänkte uppdatera lite :)

I eftermiddag var jag hos Janne på aquatropic. Tog med mig 2 yellow moshi hem för att komplettera gruppen. Så nu har jag vad jag tror och hoppas 2+6. F1
Moshin växer på riktigt bra.

Sen så fick jag även med mig en liten grupp VF  Tropheus sp Red Chipimbi. 4+5
En hona tuggade så henne tömde kompisen genast för att visa hur man gör. 13 yngel hade hon i truten.

Tömde även 2 red rainbow honor, den ena hade simmande 7st yngel varav en dog. Liten gulsäck kvar. När kan man börja mata dom litegrann? Den andra honan hade bara "gula ägg" 7 st
Kompisen tog med 2 tumblers till mig. I ena går som sagt red chipimbi 13 st och i andra 7st red rainbow ägg.

För övrigt så står det inte på innan fulborni honan spottar. Hon har gått i 100 karet några dagar och påsen är enorm. Väntar ivrigt.

Lägger upp lite bilder. Har som sagt väldigt dålig kamera. Kommer uppdatera till systemkamera framöver står inte ut.
Trevlig Helg! ;D   

Utloggad anderss

• Medlem
  • Antal inlägg: 216
    • Visa profil
SV: Akvastabil 720 / Mini-odling / Troffar-Pettrisar
« Svar #110 skrivet: 22 mar 2013, 21:47 »
Kul med yngel. Bra jobbat.

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #111 skrivet: 22 mar 2013, 23:18 »
Kul med yngel. Bra jobbat.

Ja verkligen. Roligast att se dom växa till sig. :)) man tackar.

Utloggad anderss

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #112 skrivet: 23 mar 2013, 07:46 »
Ja det är det som är roligast med hobbyn och ett kvitto att man är på rätt spår. Jag själv började med ciklider för fem år sedan. Började med malawi och känner att jag har bra kläm på dom nu. Du är ju på nästa fas med troffar och pettro. Den fasen kommer snart hos mig.

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #113 skrivet: 24 mar 2013, 19:14 »
Ja precis. Håller med dig. ;D aldrig sett ett par vuxna pettrisar tyvärr. Har ju själv bara yngel på 6-8 cm. Dom börjar bli lite roliga nu iaf, den största är lite aggresic mot resten redan nu):)) lär smälla ordentligt när dom är vuxna kan jag tänka mig.

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #114 skrivet: 29 mar 2013, 22:28 »
Lägger upp 2 bilder. Första är på 5 chipimbi ynglen. Dom var 13 från början. :-\ Precis förlorat gulan.

Andra är av 6st red rainbow ynglen.

Dom växer med en satans fart. ;D

Byter vatten ofta och matar 2-3 gånger om dagen. Hur ofta matar ni era yngel? Fulborni honan har inte spottat ut sina yngel än och påsen är enorm, hon har gått ensam i 3 veckor nu ungefär. Trodde det var dags tidigare men inte. :P

En liten Påsk uppdatering. Glad påsk på er :))

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #115 skrivet: 01 apr 2013, 11:26 »
Äntligen. :D inatt spottade min vf lab fulborni whitebelly hona massor med yngel. Runt 20-25 st. Väldigt svårt att få kort på dom för hon är väldigt skyddande. Hon va fram till glaset när jag tog fram matburken och jag tänkte hon måste va hungrig som f*n eftersom hon inte ätit på länge. Hon tog in alla pellets i munnen och sen dumpa hon av det på hög vid alla yngel. :) hur länge tycker ni hon ska gå kvar med ynglen innan jag stoppar ner henne bland alla andra fiskar i 720? Glad fortsättning ;D

Utloggad anderss

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #116 skrivet: 01 apr 2013, 11:45 »
Hon ser ju ut att vara i god kondition. Jag tömmer ju alltid mina honor och stoppar dom direkt i det stora karet. Bara se så inte hannen är på henne när du stoppar i henne.

Utloggad cabron021

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #117 skrivet: 01 apr 2013, 11:52 »
Hon ser ju ut att vara i god kondition. Jag tömmer ju alltid mina honor och stoppar dom direkt i det stora karet. Bara se så inte hannen är på henne när du stoppar i henne.

Okej, jag har lite kar lediga därför lät jag henne spotta själv. Då låter jag henne gå där någon dag sen så stoppar jag tillbaka henne. Hoppas på att dom flesta överlever nu :)