Ciklider.se

Författare Ämne:  Vi har problem med vår sida på ciklid.org NCS  (läst 1642 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
Vi har problem med vår sida på ciklid.org NCS
« skrivet: 23 jan 2013, 15:42 »
Vi håller på att felsöka och just nu vet vi inte var felet ligger. Återkommer när vi vet mer.
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
SV: Vi har problem med vår sida på ciklid.org NCS
« Svar #1 skrivet: 23 jan 2013, 16:56 »
Joakim Draktoft skriver att: Det är stort strömavbrott hos hostingleverantören. De tar för närvarande upp maskin för maskin, där vissa maskiner verkar ha fått brända nätverkskort. Så vi får se vad som händer. Bosse monitorerar läget.
« Senast ändrad: 23 jan 2013, 17:01 av maltandis »
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 23 jan 2013, 21:34 »
Nu kom jag in på ciklid.org  ;D
NCSs forum.
Jocke

Utloggad BadDevil

• Registrerad
  • Antal inlägg: 259
    • Visa profil
    • Fisktorget
« Svar #3 skrivet: 24 jan 2013, 22:28 »
det har varit lite för mycket  det senaste tiden på NCS nu, (Buggrapportering för nya ciklid.org) är det hetaste ämnet, i den här farten bytts nog Ciklid fanatikerna till IT nördar som försöker lösa IT problem. Hoppas allt löser sig snart
█ █ █ █ █ █ █ Fisktorget.se - Köp / Sälj sajt för akvarister █ █ █ █ █ █ █

Utloggad DaRe

• Medlem
  • Antal inlägg: 157
  • SA/CA
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 25 jan 2013, 13:00 »
det har varit lite för mycket  det senaste tiden på NCS nu, (Buggrapportering för nya ciklid.org) är det hetaste ämnet, i den här farten bytts nog Ciklid fanatikerna till IT nördar som försöker lösa IT problem. Hoppas allt löser sig snart
Hehe. Jag håller med och det känns pinsamt. Denna gång var det inget alls med oss att göra. Det var citynetworks serverstack som sänktes. Allt i övrigt exakt som det skulle vara. Våra backuper var i mint condition som man säger.

Hacker attacken var väl inte heller direkt vårt fel förutom försummat och underskattat underhåll.

Lanseringen nu julas var ju katastrof helt klart. Nu är dock allt fullt fungerande sedan någon vecka och vi jobbar på utökade värden istället.

Vi har en grej. Klockslag ej synliga på inlägg.
Checking out...

Utloggad BadDevil

• Registrerad
  • Antal inlägg: 259
    • Visa profil
    • Fisktorget
« Svar #5 skrivet: 25 jan 2013, 16:51 »
jo men det blir så ibland, o har man otur så kommer allt på en gång. En fråga, ni kanske inte vill svara på det i ett öppet forum dock. Har ni vanlig webbhotell, VPS eller dedikerad server? ni har detta som e mycket bra att ha http://r1soft.idera.com/ ifall ifall :)
█ █ █ █ █ █ █ Fisktorget.se - Köp / Sälj sajt för akvarister █ █ █ █ █ █ █

Utloggad DaRe

• Medlem
  • Antal inlägg: 157
  • SA/CA
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 25 jan 2013, 18:20 »
Jag vet inte om jag kan svara eller om det finns någon nackdel med det så jag håller tyst. Vi uppskattar den infon du och andra gett i alla fall!
Checking out...