Ciklider.se

Författare Ämne:  Akvastabil 530 reshape  (läst 8423 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Joacim

• Medlem
  • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
SV: Akvastabil 530 reshape
« Svar #30 skrivet: 03 feb 2013, 10:05 »
Nu skall jag vara en gammal surgubbe och säga att jag tycker det var snyggare innan du möblerade om, börjar bli riktigt trött på den där Seaview-planschen som sitter i varenda burk snart.
MEN MEN det kanske bara är jag och alla får naturligtvis göra som de vill, du har i alla fall fantastiska färger på fiskarna och de ser ut att trivas, det är ju egentligen det som är viktigast.  :) 
"Jag har massor av vett som jag ännu inte använt"

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
  • Antal inlägg: 794
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 03 feb 2013, 10:22 »
Hej Joacim, tack för feed back och beröm för fiskarna!

Som jag ser det har provat med bakgrund i 1,5 år. Och enligt min åsikt är BTN de i särklass mest naturtrogna bakgrunderna. Och alla som varit hemma hos oss har häpnat över hur naturtroget det såg ut. Men nu ska jag prova så här i några år. Vem vet, det kanske blir en bakgrund igen så småningom...

Titta den simmar!

Utloggad Fredde@vtr

• Medlem
  • Antal inlägg: 541
  • 400L Malawi & Tanganyika med LED, och 160L
    • Visa profil
« Svar #32 skrivet: 03 feb 2013, 11:05 »
Nu skall jag vara en gammal surgubbe och säga att jag tycker det var snyggare innan du möblerade om, börjar bli riktigt trött på den där Seaview-planschen som sitter i varenda burk snart.
MEN MEN det kanske bara är jag och alla får naturligtvis göra som de vill, du har i alla fall fantastiska färger på fiskarna och de ser ut att trivas, det är ju egentligen det som är viktigast.  :) 

Surgubbe... ha ha.. Ja vi har alla våra åsikter  ;) . Det är ju väldigt många som också kör med BTN moduler! Kan bli lite tråkigt det med. Jag hoppas det kommer lite fler planscher så det blir lite mer variation även på planschfronten.

Slutligen är det ju en själv som ska trivas med sin kreation. Kul med olika akvarie layouter och det är komiskt hur olika vi tycker.  ;D

Själv kunde jag inte bestämma mig utan har både BTN och plansch.  :undecided:

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 03 feb 2013, 17:09 »
När jag stod i valet och kvalet om jag skulle byta eller inte gjorde följande resonemang det lättare för mig att fatta beslutet:

-Vilket gillar jag bäst, skimrande blått eller brun-grönt?  ;)
Titta den simmar!

Utloggad cabron021

• Medlem
  • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 04 feb 2013, 08:43 »
När jag stod i valet och kvalet om jag skulle byta eller inte gjorde följande resonemang det lättare för mig att fatta beslutet:

-Vilket gillar jag bäst, skimrande blått eller brun-grönt?  ;)

Jag såg häromdagen vita moduler för dom som gillar det. Själv tyckte jag det var rätt snyggt. Men din blåa plansch tycker jag också om. Stilrent enligt mitt tycke och enkelt. :)

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 04 feb 2013, 13:14 »
Ja vita moduler är snyggt, instämmer om det. Men jag vill ha ut max volym i akvariet , så det får gå så här tomt ett tag nu.
Titta den simmar!

Utloggad Erik Österlund

• Medlem
  • Antal inlägg: 295
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 04 feb 2013, 14:31 »
Även vita moduler blir brun-gröna efter en stund :)

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 04 feb 2013, 21:48 »
Det märks att jag förlorat typ 50 liter filtermedia och en 2000 liters pump när jag plockade ut bakgrunden.

Eheim 2080:an går på max liksom ett Aquael Turbo 1000 innerfilter, men det börjar disa till sig så smått. Det blir till att installera eheim 2075 som jag tänkte från början istället för Aquaelen. Då borde jag få något bättre cirkulation i burken också, eftersom jag kan leda utblåset till främre högra hörnet riktat åt vänster längs med framrutan.
Titta den simmar!

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #38 skrivet: 11 apr 2013, 18:13 »
Bild från sidan:

Titta den simmar!