Ciklider.se

Författare Ämne:  yngsta tugg  (läst 1492 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nikke

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 126
    • Visa profil
yngsta tugg
« skrivet: 14 nov 2012, 18:20 »
kom hem och såg att en av mina aul. OB ungfisk/yngel hade en enorm haka, skulle uppskatta i dagens läge att hon är 7-8 månader och max 5 cm, kan detta ens hända eller är det en missbildning? hon åt inte heller vid matning, vad är erat yngsta tugg? hanarna har knappt fått färg än och är 5-6cm, vad säger ni?

1000L Tanganyika
300L Saltvatten

Utloggad Broman

• Medlem
  • Antal inlägg: 214
    • Visa profil
SV: yngsta tugg
« Svar #1 skrivet: 14 nov 2012, 18:59 »
Hade en viktoriazebra på 3-4cm som lekte en gång och hon kunde inte ens stänga munnen :P Men hon spottade ut allt efter nåt dygn.
Sen hade jag också en rostciklids hona som jag fick yngel på och hon var 4-5cm men det blev inte många yngel

Utloggad Nikke

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 14 nov 2012, 19:45 »
okej, så det är faktiskt möjligt, trodde direkt att det måste ju vara något fel, jo klart så lär det inte bli någots som behålls av henne skulle jag tro, så liten, men vem vet :)
1000L Tanganyika
300L Saltvatten

Utloggad malawi 720

• Medlem
  • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 14 nov 2012, 19:47 »
Ja visst är det lustigt ibland får man lek jätte tidigt. Har en hongi hona på 3-4 cm nu som tuggar.
Medan mina met. Emmiltos WF tog jätte lång tid innan det blev lek
malawi 840 l
Cylinderkar 400 l
54 l yngel
100 l yngel
140 l yngel
200 l yngel
340 l yngel

Utloggad Classe

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 3001
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 14 nov 2012, 21:27 »
Det är ingen fel på den.. okej.. samma händer här min golden har munruvare den var 3-4cm här innan. så det är rolig se den din aulonocara ob har tugg..
375 LITER Malawi arter..
74 LITER Malawi yngel...

Utloggad Nikke

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 30 nov 2012, 12:53 »
flyttade över alla andra fiskar ur detta kar till ett större för snabbare uppväxt och trivsel då det vart trångt för dom men bestämde mig för att lämna denna hona kvar, dag när jag kom hem så har hon spottat och än så läne ser jag 7 st simmande yngel utan gulesäck :) men fråga är jag har 2 mindre ancistrus i detta kar, 4 cm kanske, borde jag oroa mig? kan mycket väl tänka mig att någon ryker men majoriteten borde kunna klara sig får man hoppas, någon med mer erfarenhet kanske kan svara?

1000L Tanganyika
300L Saltvatten

Utloggad Broman

• Medlem
  • Antal inlägg: 214
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 04 dec 2012, 17:33 »
Rom vet jag att ancistrus kan ge sig på men yngel tar dom inte så det ska nog gå bra :)