Fint kar Frøya och grattis till utnämningen! Roligt med fler som tar viktoriaciklider i sina kar...
Hur fungerar det i karet mellan arterna och inom arterna du har?
Hei Tricella!
Vet du; det fungerer overraskende bra! Det er lite jaging og slossing. Det er selvfølgelig en alfahanne blandt Astatotilapia latifasciata'ene, og før de hadde rangert seg var det litt slossing, men det tok bare noen timer før det var i orden.
Og når piceataene leker så jager hannen bort det som er rundt der leken foregår, men han er aldri spesielt agressiv. Der er det dessuten 3 hanner og 3 hunner, og så vidt jeg vet så har 2 av våre hanner fått slippe til under lek, (alle 3 hunnene har tygd, selv om det bare var vellykket med den ene) Den siste hannen holder seg mest sammen med hunnene.
Red headene har heller ikke vært så agressive enda. Jeg har liksom hørt så mye "negativt" om de,men ikke erfart det selv enda iallefall. Nå er de vel for små til å begynne med lek, kanskje det blir annerledes da..
Marumbi Hunterne går også fint sammen med resten. Det har riktignok vært mindre lek i karet etter at de ble flyttet opp i der, men det kan også være fordi vi ventet med å flytte de oppi til rett etter en periode med mye lek. Sånn at det rett og slett er en naturlig pause i leken likevel.
Og i mellom artene har jeg ikke observert noen form for slossing eller jaging. De er for det meste bare interessert i mat når vi nærmer oss karet, og da er de iallefall veldig enige.. Hehe..