Ciklider.se

Författare Ämne:  Palettciklider och???  (läst 698 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad roxxbury

• Registrerad
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Palettciklider och???
« skrivet: 25 jun 2012, 20:59 »
Hej

har ett 240 liters akvarium med bl.a. ett par palettciklider (köpte till ett par palettciklider häromdagen till det men fick ta upp ett par och stoppa dom tillfälligt i ett 64 liters då hanarna slogs ordentligt). Har även kilfläcksrasbora (tror de heter så...), guldgurami, mosaikgurami, kardinaltetror och några platysar som tillfälligt simmar runt där också. Några malar och snäckor oxå. Men frågan är om man kan köpa till fjärilsciklider och stoppa i? Har läst en del om det men verkar som dom kan få stryk av paletterna...tänkte att paletterna bråkade på en gång? Men i efterhand kan det kanske ha varit tillfället också som gjorde att dom bråkar då jag misstänker att paret jag hade sedan tidigare börjat lekt...
Gillar ciklider och har haft rent ciklidakvarium förut men denna gång ville jag blanda lite. Läste någonstans att det är dumt att blanda arter från olika världsdelar och det är ju lite blandat i min balja om man säger så ;)

Så det jag är intresserad av är om någon har tips om nån trevlig ciklid man kan köpa till!