Ciklider.se

Författare Ämne:  720 liter Tropheus  (läst 9218 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Doktor-T

• Registrerad
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
SV: 720 liter Tropheus
« Svar #15 skrivet: 30 maj 2012, 17:29 »
Drog förbi Grizzly i sisjön idag och köpte lite skifferplattor. Dessa tecknade sig snyggt mot den ljusa blästersanden. Dom är kanske inte jättenaturliga men det såg rätt bra ut. Mina Kasakalawe är helt klart i lektagen och jag har sett flera ofullständiga försök. Kanske lite extra stenar kan få dom att vilja göra slag i saken och göra pappa glad.

Jag har idag fortsatt med att koppa ihop karen. Idag bytte jag två hinkar mellan karen. Min förhoppning är att jag i största möjliga mån ska undvika bakteriekulturkrockar när jag om några veckor flyttar över körsbären till 720´n.

Nytt för idag är att jag börjat mata mina körsbär med lite röd räkmix från Kent i Nol. Dom verkar gilla den så imon ska dom få en liten bit till. Körsbären kommer få räkmix en gång om dagen och granulat 3 ggr i ett initiellt skede.

720   Rovmalawikar med viss avvikelse :-)
375   Yngel
112   Yngel
70     Yngel

Utloggad Doktor-T

• Registrerad
    • Visa profil
SV: 720 liter Tropheus & O. Ventralis
« Svar #16 skrivet: 09 feb 2013, 21:35 »
Nu var det mkt länge sedan jag la in några bilder på detta kar och en del har väl hänt.

Jag har bytt ut alla fiskar utan Ancistrusen och sedan mer en ett halvår tillbaka befolkas karet av Tropheus Duboisi Mazwa samt Opthalmotilapia Ventralis Orange Cap. På lite sikt ska även ett grupp Tropheus Moliro ta plats i karet men de är förnärvarande i karantän.

Först några helkarsbilder..

Dubbar som hittar på något, skumt  :cool:

Några Dubbar och en Ventralishona.

En fin Ventralishane..

Jag jobbar fortfarande på att försöka skjuta en acceptabel bild på mina Moliro men mer svårfotad fisk får man leta efter. Dom är tillråga på allt ordentligt skygga där dom går i mitt 222 liters kar. Att min kamera är riktigt kass gör inte saken ett dugg bättre.
375   Yngel
112   Yngel
70     Yngel

Utloggad Doktor-T

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 09 mar 2013, 21:45 »
Nu har det skett lite härhemma!

Släppte i torsdags ner mina fina Moliro i stora karet. Blev full fart i karet och väldigt trevligt att titta på. Nedan kommer  några foton som jag tom med en kass mobilkamera. Man ser inte hur röda dom är men lite syns iaf :-D
375   Yngel
112   Yngel
70     Yngel

Utloggad Doktor-T

• Registrerad
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 10 mar 2013, 15:19 »

375   Yngel
112   Yngel
70     Yngel