Ciklider.se

Författare Ämne:  Fisktips i vietnam och Bangkok  (läst 1661 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad malawijanne

• Medlem
  • Antal inlägg: 1803
    • Visa profil
Fisktips i vietnam och Bangkok
« skrivet: 04 apr 2011, 10:44 »
Vi satt i helgen och diskuterade min fru och jag om vi inte skulle ta en liten ryggsäckstur i Asien.
Ja, vi spikade och beställde en flygbiljett till Bangkok, vi flyger från Berlin på Nyårsaftonen, vi ville båda uppleva att fira nyår 10000 meter över havet.
Beställde 2 nätter på hotell vid silomroad i Bangkok, vi ville ha gångavstånd till Nattmarknade vid patpong.
Sedan så tänker vi beställa flyget från bangkok, det blir troligtvis genom asian air.
Sedan tar vi en taxi till Pattay, det har man gör hört så mycket skit om så det måste man ju se om det verkligen är det.
Sedan till vietnam en vecka, vet ni något i fiskväg i  saigon, vi ska också besöka tunnlarna som vietnameserna grävde ner sig under vietnamkriget.
Sedan avslutar vi resan i bangkok, vi tänker boka på Kho san road luffarnas mecka i asien, kanske investera i en Bucket gin och tonic att dela på.det blir säkert lite inköp dom sista dagarna också.
Även i Bangkok skulle det vara trevligt om någon visste adressen till gatan där alla zoohandlare håller till, det känns att det finns lite tid över även i Bangkok till att uppsöka lite akvarie affärer. :cool: Janne
Jag tycker om röda malawiciklider.

Utloggad _PoLo_

• Medlem
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
SV: Fisktips i vietnam och Bangkok
« Svar #1 skrivet: 04 apr 2011, 10:56 »
Det låter som om det är någon som vill ha med sig en påse röda diskusar på vägen hem  :cool:

Utloggad jojon80

• Medlem
  • Antal inlägg: 1274
  • jojon80@spray.se
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 04 apr 2011, 16:53 »
får man ta med sig fisk hem från utlandet hursomhelst???

Utloggad Zeaman

• Medlem
  • Antal inlägg: 231
    • Visa profil
    • www.myspace.com/zeazeamusic

Utloggad aaddie

• Medlem
  • Antal inlägg: 156
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 04 apr 2011, 20:06 »
En härlig resa Janne. Jag var i Ho Chi Minh (Saigon) en vecka i 2003 och gillade verkligen staden (när man väl lärt sig tekniken för att korsa gatan utan att bli dödad - bara gå i jämn tempo, stoppa aldrig, mopederna viker :) ).

Jag minns även att vi då betalade ca. 250 kr. per person för en 3 dagarstur på Mekong deltat mot Kambodjas gräns med två övernattningar med frukost samt alla sevärdheter så som besök i Cu-Chi tunnlarna vilket var helt grymt. Ofattbart att dom kunde leva där, och då var även tunnlarna vi fick besöka gjort dubbelt så stora så att turisterna fick plats. Minst sagt klaustrofobiskt, men minnesvärd.

Utloggad _PoLo_

• Medlem
  • Antal inlägg: 125
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 04 apr 2011, 21:02 »

Utloggad jojon80

• Medlem
  • Antal inlägg: 1274
  • jojon80@spray.se
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 04 apr 2011, 21:11 »
Jag misstänker också det. Tvivlar på att all vildfångad fisk som införs i landet skulle vara kontrollerad på något vis

Utloggad Zeaman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 04 apr 2011, 21:25 »
Jag misstänker också det. Tvivlar på att all vildfångad fisk som införs i landet skulle vara kontrollerad på något vis
Vid införsel från tredje
land av fisk, kräftdjur, blötdjur och akvariefisk som inte uppfyller kraven i
dessa föreskrifter skall införseltillstånd sökas från Jordbruksverket.
(SJVFS 1997:87).

Utloggad Zeaman

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 04 apr 2011, 21:26 »
Värt att starta ny tråd om import så vi inte pajar Jannes semesterplaner!

Utloggad malawijanne

• Medlem
  • Antal inlägg: 1803
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 05 apr 2011, 12:27 »
Det lär som en rolig tripp, åka uppför mekongfloden, nästan som apacalypso now.
Vi kanske skulle ta och lägga ett par dar till i vietnam.
Tack för tipset Addie.Janne
En härlig resa Janne. Jag var i Ho Chi Minh (Saigon) en vecka i 2003 och gillade verkligen staden (när man väl lärt sig tekniken för att korsa gatan utan att bli dödad - bara gå i jämn tempo, stoppa aldrig, mopederna viker :) ).

Jag minns även att vi då betalade ca. 250 kr. per person för en 3 dagarstur på Mekong deltat mot Kambodjas gräns med två övernattningar med frukost samt alla sevärdheter så som besök i Cu-Chi tunnlarna vilket var helt grymt. Ofattbart att dom kunde leva där, och då var även tunnlarna vi fick besöka gjort dubbelt så stora så att turisterna fick plats. Minst sagt klaustrofobiskt, men minnesvärd.
Jag tycker om röda malawiciklider.