Ciklider.se

Författare Ämne:  Bild kritik  (läst 1941 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mattias

• Medlem
  • Antal inlägg: 2078
    • Visa profil
Bild kritik
« skrivet: 09 jun 2009, 14:14 »
Nu vill jag höra vad ni har att säga om denna bild. Aulonocara Jakobfeibergi Cape Maclear i en shark pose.

Slutartid1/100
F 3,2
ISO 800

Bilden tagen utan blixt.

Utloggad Göran

• Medlem
  • Antal inlägg: 357
    • Visa profil
    • http://www.skovdeaf.se/
SV: Bild kritik
« Svar #1 skrivet: 09 jun 2009, 15:29 »
En fin bild Mattias. För att vara utan blixt.  :)
Du har verkligen fått till ögonskärpan, beskärningen samt en lugn och fin bakgrund.

Det enda som jag skulle velat ha som förändring vore en rest ryggfena. Sedan kanske jag skulle beskurit lite mer vid sidorna.

Jag tycker verkligen att du har utvecklats som fotograf under sista året som jag följt dig.
Mvh Göran

www.skovdeaf.se

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 09 jun 2009, 15:38 »
Tack Göran. Du har rätt angående rest ryggfena mm. Jag tyckte väl inte det var något speciellt med denna bild. Men man kan ju alltid få lite tipps. Skärpan ligger bra runt ögonen men bilden är lite oskarp längst fram.

Utloggad Wicke

• Medlem
  • Antal inlägg: 303
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 09 jun 2009, 15:43 »
Tog du den bilden efter fotbollsmatchen mot Danmark Mattias? Han ser ut som en ledsen Svensk supporter ;D
I mina högst amatörmässiga ögon tycker jag det är ett jättefint porträtt. Kanske att jag skulle beskurit lite mer som Göran säger. Däremot tycker jag inte att det gör ngt att ryggfenan inte är rest, det gör att han ser lugn och fin ut. Alla bilder behöver ju inte visa fiskar som är på G.  :) Kanonfin bakgrund oxå! Fint porträtt Mattias :)
mvh/Anders

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 09 jun 2009, 15:48 »
Tog du den bilden efter fotbollsmatchen mot Danmark Mattias? Han ser ut som en ledsen Svensk supporter ;D
I mina högst amatörmässiga ögon tycker jag det är ett jättefint porträtt. Kanske att jag skulle beskurit lite mer som Göran säger. Däremot tycker jag inte att det gör ngt att ryggfenan inte är rest, det gör att han ser lugn och fin ut. Alla bilder behöver ju inte visa fiskar som är på G.  :) Kanonfin bakgrund oxå! Fint porträtt Mattias :)
mvh/Anders

Ja, både han och jag blev väl lika besvikna ;) Tack för possitiv feedback Anders.
Han på bilden går i ett litet akvarium just nu i väntan på att de skall tillbaka i 720it

Utloggad eM.

• Medlem
  • Antal inlägg: 525
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 09 jun 2009, 16:44 »
Snyggt Mattias! Verkligen lyckad bild, det enda jag hade sett lite mer av var fenan på höger sida. Då hade bilden varit perfekt enligt mig.

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 09 jun 2009, 17:02 »
Snyggt Mattias! Verkligen lyckad bild, det enda jag hade sett lite mer av var fenan på höger sida. Då hade bilden varit perfekt enligt mig.

Oj, det var inte dåligt =) En utbildad fotograf som tycker min bild var bra. Tack så jätte mycket Em :)

Ska bli kul o se lite av dina bilder sen när du fått din nya ramp.