Ciklider.se

Författare Ämne:  Hjälp med filtreringen i mitt 720 med Amazonas BTN bakgrund  (läst 1069 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vedboden

• Registrerad
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Jag har precis införskaffat mitt ett möbel 720 kar och håller på att montera en amazonas btn bakgrund.

Jag har tänkt att sätta ett raster i ena hörnet och fylla hela bakgrunden med grov filtermassa pp10
i andra änden tänkte jag ha ett utblås men det är här jag behöver hjälp.

Räcker det med ett pumphuvud? och isåfall vad behöver den klara av att pumpa? Har ni nån att rekommendera?
Eller rekommenderar ni 2 eller kanske fler?
Hur ska utblåset vara i höjd?
Hur ska insuget vara i höjd?

Min första tanke var att använda ytterfiltret jag fick med vid köp (fluval 405) men jag vill helst slippa ha massa stora otympliga saker i och runt karet och den maximala l/h är endast 1300 vilket känns lite?

Jag har tänkt att lägga ut lite bilder när jag är klar för jag tror detta kan bli riktigt jäkla bra :)

tacksam för svar

Utloggad deelay

• Medlem
  • Antal inlägg: 1431
    • Visa profil
    • http://www.aquariumstockholm.se/
SV: Hjälp med filtreringen i mitt 720 med Amazonas BTN bakgrund
« Svar #1 skrivet: 08 mar 2015, 17:40 »
Nu har du kanske redan hunnit göra som du skrev... Har du inte hunnit det än så gör det inte, det är ett helvete att göra rent det sen, du kommer ångra dig djupt den dagen du sitter med allt klet =)

Utloggad Fredde@vtr

• Medlem
  • Antal inlägg: 541
  • 400L Malawi & Tanganyika med LED, och 160L
    • Visa profil
SV: Hjälp med filtreringen i mitt 720 med Amazonas BTN bakgrund
« Svar #2 skrivet: 10 mar 2015, 22:07 »
Nu har du kanske redan hunnit göra som du skrev... Har du inte hunnit det än så gör det inte, det är ett helvete att göra rent det sen, du kommer ångra dig djupt den dagen du sitter med allt klet =)

Deelay: vore intressant att höra hur det ska göras och inte bara säga att han kommer ångra sig. Tips från coachen vore trevligt :)