Ciklider.se

Författare Ämne:  The Mika Gate - (fd trådnamn = 720 LITER PETROCHROMIS)  (läst 53333 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Frisken

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 570
    • Visa profil
SV: 720 LITER PETROCHROMIS (omgjort)
« Svar #45 skrivet: 21 mar 2013, 10:33 »
Oavsett HUR illa Mika betett sig förtjänar varken han eller hans familj hot. Jag har nyss pratat med Mika som ordagrannt sa så här:

"Det du skrivit Jonas är sanningen och jag har inget emot att dina inlägg står kvar men jag kommer kontakta Micke på ciklider.se och be honom ta bort inlägg med hotfull ton och uppmaningar om att sälja skulden för det är inget kul för mig och min familj att läsa"

Jag är med helt och hållet på den linjen. Ville inte dra igång något sådant med min varning. Vidare kommer jag posta här på ciklider.se vad som händer för Mika uppger att han ska göra allt för att lösa det här på ett eller annat sätt. Exempelvis har vi kommit överens om att det 300-liters han nu har till försäljning (sitt eget sen tidigare) och en person på forumet vill köpa för 900 kr ska han släppa utan att ta betalt, personen som hämtar det hör av sig till mig och för över pengar till mig sen. OM detta blir verklighet är skulden nere i 14100 kr osv.

Jag tror på avbetalningar när jag ser dem, inte så att jag helt plötsligt börjat lita på det Mika säger MEN hot är absolut inget jag står bakom.
[pokerfisk]

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
  • Antal inlägg: 793
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: 21 mar 2013, 11:05 »
Är tråden modererad? Ett inlägg jag skrev togs bort.

Vad är det att lösa? Betala för fasiken för det han hämtat i 3 omgångar. Jag hade också velat köpa de där fina fiskarna.

Och detta är inte säljarens problem. Har han inte pengar får han ta ett sms-lån eller liknande. Upprörande!!!
Titta den simmar!

Utloggad Doktor-T

• Registrerad
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: 21 mar 2013, 11:15 »
Mika sätter sig själv och sin familj i en sådan situation. Skulle detta mot förmodan hänt mig så hade inte jag skytt några medel. Mika är uppenbarligen en brottsling och ska behandlas därefter. Det finns ingen förlåtelse för människor som aktivt går in för att blåsa schyssta människor.
720   Rovmalawikar med viss avvikelse :-)
375   Yngel
112   Yngel
70     Yngel

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: 21 mar 2013, 12:00 »
Apropå såld skuld. Det måste väl vara en bedragares största utmaning, att blåsa en hells angels knutte på hans hoj!

Typ: du får 300 000 för den. Jag lovar vid min mammas grav att du får pengarna nästa vecka. (Tack för den gratishojjen Sucker!)
Titta den simmar!

Utloggad johho

• Medlem
  • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: 21 mar 2013, 13:18 »
Mika må vara en brottsling, så vitt jag vet så lever vi i ett rättssamhälle där polisen och åklgare tar hand om brottslingar. Dessutom är man även i Sverige oskyldig tills dömd. Så om Doktor T ska behandla en brottsling därefter, så är det altså okej att enligt Doktor T att även behandla Doktor T därefter då även han blir brottsling om han gör något mot en bedragare. Det är ett väldigt konstigt resonemang helt enkelt.

Kapten Zoom, som jag förstod det så är de poster som kan tolkas som hot mot Mika borttagna då hot trots allt är olagligt.
400 liter tanganyika

Utloggad Micke

• Administratör
  • Antal inlägg: 8181
  • Michael Persson
    • Visa profil
    • http://www.ciklider.se
« Svar #50 skrivet: 21 mar 2013, 13:19 »
Är tråden modererad? Ett inlägg jag skrev togs bort.
Nej, tråden är inte modererad.
Mvh Micke

www.ciklider.se - www.riftlakes.com
Afrikanska Ciklider: Malawi - Tanganyika - Viktoria - Västafrika

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: 21 mar 2013, 13:30 »
Mika må vara en brottsling, så vitt jag vet så lever vi i ett rättssamhälle där polisen och åklgare tar hand om brottslingar. Dessutom är man även i Sverige oskyldig tills dömd. Så om Doktor T ska behandla en brottsling därefter, så är det altså okej att enligt Doktor T att även behandla Doktor T därefter då även han blir brottsling om han gör något mot en bedragare. Det är ett väldigt konstigt resonemang helt enkelt.

Kapten Zoom, som jag förstod det så är de poster som kan tolkas som hot mot Mika borttagna då hot trots allt är olagligt.
Ok, jag skrev dock aldrig att han borde sälja skulden, som andra gjorde. Däremot kanske jag använde någon form av kraftuttryck när jag beskrev hur jag upplever folk som hämtar akvarieprylar i 3 omgångar till ett värde av 15 000 och sen struntar att betala. Bara fiskarna betingar säkert ett värde av mer än 15 000 i inköpspris.
Titta den simmar!

Utloggad Frisken

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: 21 mar 2013, 13:35 »
Jag räknade, ganska lågt, på vad det som nu finns hemma hos Mika skulle kosta mig att köpa tillbaka nytt i butik (Akvarielagret eller Akvarieleasing) och det är över 65000 kr. Nu hade jag ju själv köpt mycket i andrahand och fisk är ju sjukt mycket billigare att köpa privat osv. Men du har helt rätt att bara fisken skulle kosta mer än 15000 kr i inköp - ja...

Jag uppskattar det till att jag lagt över 40000 kr på inköp av det som nu står hos Mika. Så akvariehobbyn blir, oavsett om jag får de 15000 kronorna eller ej, en dyr erfarenhet.
[pokerfisk]

Utloggad Frisken

• Sponsor
  • *
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: 21 mar 2013, 14:34 »
21 mar 2013 14:08

"På lördag kl 14 kommer Emelie och hämtar akvariet och ska föra över pengarna till dig ! //Mika"

Detta gäller ett 300-litersakvarium med prislappen 900 kr. Mika säger att dessa 900 kr kommer funka som ett litet plåster på såren och att jag inte ska räkna av de från skulden på 15000 kr.

Obs! Jag skriver bara vad som sagts och vad jag fått för SMS och kommer göra så fortlöpande. Jag har av förklarliga skäl svårt att lita på att det kommer ske men kommer givetvis meddela allt eftersom hur det går. Dvs. skulle Mika dra ytterligare en vals så kommer den presenteras, släpper han burken till Emelie så kommer också det meddelas osv.
[pokerfisk]

Utloggad t.b

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 226
  • g.loomis rules
    • Visa profil
SV: The Mika Gate - (fd trådnamn = 720 LITER PETROCHROMIS)
« Svar #54 skrivet: 22 mar 2013, 10:21 »
Jo! som man behandlar andra förtjänar man själv att bemötas.Kill Bill vol.III !!

Utloggad Bothén

• Medlem
  • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: 22 mar 2013, 20:17 »
Undrar om Mika kan betalat de 1000:- för ca 30 Malawi (fire fisk, mylochromis mm) som han blåste mig på med liknande metod. Detta var i slutet av November. Levererade till och med fisken till honom (bor på andra sidan stan från honom). Jag gjorde som du till slut och polisanmälde honom.
450L Tropheus sp. "black" bulu point

Utloggad anderss

• Medlem
  • Antal inlägg: 216
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: 22 mar 2013, 21:45 »
Men återigen brukar ni lämmna bort grejor utan pengar först. Tråkigt men aningen konstigt sätt att göra affärer på. Handlar ju om en del pengar. Hoppas det löser sig för er.

Utloggad Kapten Zoom

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: 22 mar 2013, 21:57 »
Undrar om Mika kan betalat de 1000:- för ca 30 Malawi (fire fisk, mylochromis mm) som han blåste mig på med liknande metod. Detta var i slutet av November. Levererade till och med fisken till honom (bor på andra sidan stan från honom). Jag gjorde som du till slut och polisanmälde honom.

Men vafan! Har han gjort liknande förr. Jag skulle bli galen om det hände mig.

Jag hade nån som höll på och pm:ade mig här på ciklider och skulle bjuda hälften det jag begärde för fisk. Då "frugan jobbade" kunde han inte komma hem till mig, hon hade bilen, kunde jag köra hem fisken till honom? osv. Det är ju bara att skriva glöm det och aldrig svara mer.

Sol och vårare fiskar efter svagheter. Märker de att du ger med dig är du rökt. Tyvärr tror jag inte att TS kommer få några pengar, akvarier eller fiskar tillbaks för att han sitter och spyr galla över MIKA på ciklider. Akvarier, fiskar och hela siiten är borta för alltid. MIKA har vunnit igen. Inget kommer hända honom och han skrattar i sin lilla vrå hur smart han var som lurade upp ännu ett offer på läktaren.

Det är en form av sinnesjukdom som bedragare dras med. Grav brist på empati.
Titta den simmar!

Utloggad Ryds

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: 22 mar 2013, 22:31 »
Jo! som man behandlar andra förtjänar man själv att bemötas.Kill Bill vol.III !!

Vad menar du med detta inlägg? De skulle vara bra om du kan svara på de för de kan tolkas på olika sätt. Att Mika är en parasit som har den egenskaper som en bedragare har förlitar sig på andra människors godhet, förtroende och allt som en normal människa har för sin egen vinning. Att han sen ber om att ta bort olika saker för hans familj känner sig hotat bör han tänka på innan han började sin kriminala bana att blåsa olika människor på akvarium- fiskar – bildelar osv.
« Senast ändrad: 23 mar 2013, 00:30 av Ryds »
Malawi
1x540L  2x375L  1x275 3x200L  3x70L

Utloggad t.b

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 226
  • g.loomis rules
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: 22 mar 2013, 22:52 »
Svar till Ryds: Det är väl ganska enkelt och tolka.Jag lider med Frisken så klart -och har ju inga som hellst sympatier för den andra pajasen eller hans sk. familj. Mv.h t.b