Ciklider.se

Författare Ämne:  Nya rabattbutiker för NCS medlemmar!!!  (läst 3970 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaRe

• Medlem
  • Antal inlägg: 157
  • SA/CA
    • Visa profil
Nya rabattbutiker för NCS medlemmar!!!
« skrivet: 03 feb 2012, 15:28 »
 :eek:

Tag tillfället i akt och bli medlem nu!!!
Gå med i helgen genom att betala in avgiften och maila eventuellt mig så hinner du med inför utskicket av Cikldibladet #1 2012!

Alexander skriver:
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=65295

Hej!

Vill ta tillfället i akt och välkommna ett gäng nya rabattaffärer både från Sverige och Danmark! :)

Djurmagazinet Borås

Trandögatan 20
504 33 Borås
http://www.djurmagazinet.se

Djurmagazinet Vetlanda
Järnvägsgatan 3
574 38 Vetlanda
http://www.djurmagazinet.se

Akvariekällaren Örebro
Karlslundsgatan 19
703 41 Örebro
http://www.akvariekallaren.se

Zoo kompaniet Täby

Saluvägen 12
18766 Täby

Fridhems akvarier Stockholm

Drottningholmsvägen 1
112 42  Stockholm
http://www.fridhemsakvarier.se/

Unimati
Messingvej 20H
8940 Randers SV
Danmark
http://www.unimati.biz/

Alla dessa rabattaffärer ger 10% på fisk mot uppvisande av ditt NCS-medlemskort. Är du inte medlem?

Det blir du enkelt genom att klicka här!

http://www.ciklid.org/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=1
Checking out...

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 801
  • NCS
    • Visa profil
SV: Nya rabattbutiker för NCS medlemmar!!!
« Svar #1 skrivet: 20 maj 2012, 21:00 »
Idag blev det klart att även Feedmyfish är en rabattbutik. Bli medlem nu och få 10% på allt de säljer.
http://www.feedmyfish.co.uk/

NLS, Waterlife är några av produkterna.
« Senast ändrad: 20 maj 2012, 21:15 av maltandis »
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Haka på, nästan gratis ju.

Utloggad TutenStain

• Medlem
  • Antal inlägg: 738
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 21 maj 2012, 00:53 »
Idag blev det klart att även Feedmyfish är en rabattbutik. Bli medlem nu och få 10% på allt de säljer.

Weii vad nice! Det var roligt att höra! :D

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 21 maj 2012, 18:33 »
Jag har kanske gått lite för fort fram, det är inte helt hundra ännu. Besked kommer så småningom.
Jocke
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Utloggad Maz

• Registrerad
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 21 maj 2012, 21:10 »
Att NCS verkar för bättre priser för medlemmarna är hedersvärt. Men ligger det i NCS intresse att slå ut de svenska akvariebutikerna? Vad är nästa steg från NCS? Medlemmsrabatt från Hong Kong och Kina?

Utloggad DaRe

• Medlem
  • SA/CA
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 21 maj 2012, 21:35 »
Vi har givetvis inget intresse i det om det inte gynnar medlemmarna ;-)

Föreningen har ju som ett väldigt viktigt syfte att verka för våra medlemmar, men vissa saker kan ju verka positivt i ena vändan negativt i andra men sedan positivt igen om man tänker till lite extra.

Långsiktigt kan det ju vara så att om vi kan skapa en riktigt stor förening med väldigt många medlemmar som gör att vi får muskler att verka på ett kraftfullare sätt än vi idag kan göra samt att alla medlemmar kan sprida ordet att det är kul att ha akvarium och ciklider, så kan det gynna antalet akvarister totalt som då får upp ögonen för ciklider och det i sin tur gör att än fler ingår i den marknad våra lokala handlare ingår i.

Kortfattat: Allt som gynnar en akvarist gynnar också handeln, men visst det är väl förenklat. det finns ju givetvis en balans i det hela. Nu är det ju fortfarande så att väldigt stor andel av akvaristerna gillar att handla i butik och köpa sina fiskar och i samband med fiskköp har handlaren stor möjlighet att skapa en relation som köparen gärna återvänder till. Näthandel i all ära, men jag tror inte att de äter den största biten av kakan trots allt... Men vad vet jag.

Vi får se vad det blir av detta dock.
Checking out...

Utloggad Maz

• Registrerad
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 21 maj 2012, 22:02 »
Jag hänger inte med.

Om svenska akvariebutiker blir av med försäljning av tillbehör och foder hur skulle det gynna NCS medlemmar.

Vilken akvariebutik i Sverige skulle kunna leva på endast försäljning av fisk och vem skulle ha råd att köpa fisk om butikerna blir av med kringförsäljning (dvs tillbehör och foder?

Utloggad DaRe

• Medlem
  • SA/CA
    • Visa profil
SV: Sv: Nya rabattbutiker för NCS medlemmar!!!
« Svar #7 skrivet: 21 maj 2012, 22:25 »
Hehe. Ja man får vara med i svängarna...
Checking out...

Utloggad olaj

• Medlem
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • OJZOO
« Svar #8 skrivet: 21 maj 2012, 22:33 »

Jag är ju en av dessa svenska rabattbutiker som ger 10% på allt foder till NCS-medlemmar. Om man tar in utländska butiker som ger 10% på priser som av konkurrensskäl och skatteskäl redan är lägre än de jag ligger på(om vi nu tar NLS och t.ex Tropical som exempel) så har jag inte en chans att konkurrera med dessa! Jättetrevligt med bra rabatter för medlemmar, men om det blir verklighet så kommer jag att ta en allvarlig funderare på att hoppa av som rabattbutik och kanske även som medlem när det blir dags att förnya nästa gång.
Detta skrev jag rent spontant och som ett inlägg i den här debatten, jag får som sagt tänka över detta, men ville gärna delge er en synpunkt från en av era rabattbutiker.

Mvh
Ola Johannesson
www.ojzoo.se
Medlem 646 i NCS (sedan 1000 år tillbaka dessutom....)

Utloggad Laestander

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 768
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 22 maj 2012, 07:17 »
som sagt är det redan bättre pris i dag och jag handlar mycket från utlandet tex av kevin på feedmyfish. han kör kampanjer med 10 % rabatt via mejl redan idag så jag tror inte det spelar nån roll å gnälla för dom kunder som handlar där har ni redan tappat utan rabbaten. Sen är det klart att man spar lite till om det blir 10% konstant och som enskild vill man ju ha bästa pris och kvalite på den vara man köper. Utlandet eller ej spelar mindre roll tror jag tyvärr.

Utloggad olaj

• Medlem
  • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
    • OJZOO
« Svar #10 skrivet: 22 maj 2012, 09:34 »
som sagt är det redan bättre pris i dag och jag handlar mycket från utlandet tex av kevin på feedmyfish. han kör kampanjer med 10 % rabatt via mejl redan idag så jag tror inte det spelar nån roll å gnälla för dom kunder som handlar där har ni redan tappat utan rabbaten. Sen är det klart att man spar lite till om det blir 10% konstant och som enskild vill man ju ha bästa pris och kvalite på den vara man köper. Utlandet eller ej spelar mindre roll tror jag tyvärr.
Visst är det lite gnäll, men det jag menade ur min/vår (läs andra svenska butiker) synvinkel är att vi pga många omständigheter, inte har en suck att få behålla våra kunder från olika föreningar. De svenska generalagenterna har väldigt höga kostnader för bl.a foder som jordbruksverket lägger på dom, därför är foder dyrare i Sverige. Alltså är butikernas marginaler också betydligt lägre, jag kan av förklarliga skäl inte gå in på mina marginaler, men jag kan försäkra er om att jag i många fall inte tjänar många tior på en fiskmatsburk efter att ni fått era rabatter! Kommer ni dessutom över gränsen för fraktfri leverans, ja då är det ingen bra affär för mig heller, men det struntar jag i eftersom jag i första hand gör detta för att det är roligt ,då akvariefisk är min stora hobby.  Orsaken till att jag överhuvudtaget ger någon som helst rabatt är som sagt att jag brinner för akvariehobbyn och faktiskt föreningsliv, såsom NCS.  Då tycker jag det är ganska snett att NCS som organisation går in och signar upp butiker utanför norden som t.ex Feedmyfish.

Klart att jag handlar där det är billigast jag med, ofta från Tyskland, England, Kina, USA osv, men oftast stöttar jag våra svenska butiker.

Utloggad maltandis

• Sponsor
  • *
  • NCS
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 22 maj 2012, 12:07 »
De är ju faktiskt så att de svenska butikerna oxå konkurrerar med varandra. Ett exempel är ju Aquarium Stockholm som sänkt priset på NLS och några JBL prylar typ doppvärmare, cirkulationspumpar. De har ju fördelen att de även säljer fisk och kan på det sättet få dit kunderna. Är man på plats och handlar tex NLS så blir det ju samma pris som att handla från Feedmyfish. (om man är medlem i NCS)

Vi har varit med i EU sen 1 jan 1995, tycker att det är konstigt att fler inte fattat det ännu. Det är först nu, eller de sista åren som folk börjat handla utanför Sveriges gränser. Självklart så vill man ju inte stjälpa sin lokala handlare. Vet ju inte hur många det är som handlar fiskmat mm utanför Sverige. Tror oxå att de flesta gör som Ola, handlar där det är billigast men oftast stöttar den lokala handlaren.
Vi vill ju inte bli av med våra svenska sponsorer/rabattbutiker, vi tänkte framförallt på våra medlemmar och kanske inte lika mycket på sponsorerna/butikerna.
Vi har bestämt att avvakta med feedmyfish som rabattbutik.

mvh Jocke ordf NCS
« Senast ändrad: 22 maj 2012, 12:47 av maltandis »
Jocke

Utloggad Zeek

• Medlem
  • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 22 maj 2012, 16:42 »
Sen kan det ju också vara så att man blir medlem för att ni har bra rabatter på div utländska butiker. Jag handlar det mesta i Tyskland när det gäller akvarieprylar. Är ju upp till halva priset. Och fisk köper jag gärna av privata odlare. Så jag är i alla fall ingen bra kund för svenska butiker. Tur att det finns dom som tex vill åka till våra butiker och betala dubbelt mot att beställa online.