Ciklider.se

Författare Ämne:  Månadens akvarium 2009  (läst 12791 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke

• Administratör
  • Antal inlägg: 8177
  • Michael Persson
    • Visa profil
    • http://www.ciklider.se
SV: Månadens akvarium 2009
« Svar #15 skrivet: 01 dec 2009, 18:53 »
endymion's 540 liters madagaskarkvarium har valts till december månads akvarium.
Se presentationen här:
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=3381.0
Mvh Micke

www.ciklider.se - www.riftlakes.com
Afrikanska Ciklider: Malawi - Tanganyika - Viktoria - Västafrika

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad Mattias

• Medlem
  • Antal inlägg: 2078
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 01 dec 2009, 19:28 »
Inte för att jag vill bråka men nu fattar jag ingenting. Skulle detta akvarium vara snyggare än Håes 400L? Det går inte ens att jämföra. Det här är lika trovärdigt som val i banan republiker
« Senast ändrad: 01 dec 2009, 21:06 av Mattias »

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 01 dec 2009, 19:36 »
Det skulle vara mer rättvist om forumets deltagare fick rösta månadens akvarium. Eller?

Utloggad Micke

• Administratör
  • Michael Persson
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 01 dec 2009, 19:49 »
Inte för att jag vill bråka men nu fattar jag ingenting. Skulle detta akvarium vara snyggare än Håes 400L. Det går inte ens att jämföra. Det här är lika trovärdigt som val i banan republiker
Jag har gått på helheten när jag valt akvarier. I detta fall har kanske fiskbesättningen vägt tyngre än själva inredningen. Denna månaden hade jag flera huvudkandidater och det var inget enkelt val.

Det skulle vara mer rättvist om forumets deltagare fick rösta månadens akvarium. Eller?
Jag har en idé hur urvalet ska ske nästa år, hur vill jag inte gå in på än.
Mvh Micke

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad cichlids4fun

• Medlem
  • Antal inlägg: 1007
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 02 dec 2009, 00:15 »

varför då skulle det ju bara röstas som det gör med favorit fiskar och favoritinredning osv. Micke vet ju bäst och är mest opartisk vad det gäller kriterirna med månadens akvarier...........

rättvist.......... vilket jävla ord är du 5 år eller ;)
mvh
Peter

Utloggad Jossan

• Medlem
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 02 dec 2009, 00:27 »
Skulle detta akvarium vara snyggare än Håes 400L? Det går inte ens att jämföra.

Det var ju snällt sagt av dig...

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 02 dec 2009, 06:26 »
varför då skulle det ju bara röstas som det gör med favorit fiskar och favoritinredning osv. Micke vet ju bäst och är mest opartisk vad det gäller kriterirna med månadens akvarier...........

rättvist.......... vilket jävla ord är du 5 år eller ;)

Ja, vad skall man säga. Orkar inte knappt komentera dig Peter. Angåeende mognad så har väl du bevisat din mognad i dina innlägg om Michael Jackssons död m.m. Jag trodde du var 5 eller kanske 5 och ett halvt ;) Vet bäst? ja, den var bra :)
« Senast ändrad: 02 dec 2009, 06:33 av Mattias »

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 02 dec 2009, 06:28 »
Det var ju snällt sagt av dig...

Jag menade inet ont om akvariet som blev valt till månadens akvarium även om det kan låta så. Sorry :)

Utloggad cichlids4fun

• Medlem
  • Antal inlägg: 1007
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 02 dec 2009, 06:43 »

Ja, vad skall man säga. Orkar inte knappt komentera dig Peter. Angåeende mognad så har väl du bevisat din mognad i dina innlägg om Michael Jackssons död m.m. Jag trodde du var 5 eller kanske 5 och ett halvt ;) Vet bäst? ja, den var bra :)

jag skiter rätt bra i vad du tycker om mig, men att inte Micke skulle veta bäst om vilka kriterier som gäller för månadens akvarier tycker jag är lite konstigt, jag tror inte det skulle bli bra med en omröstning.........sen får du tycka annorlunda om du vill, men då du verkar ha blivit (eller som du skulle säga (blivigt) ) ;);) sur på mig sär det det numera over and out för min del......
mvh
Peter

Utloggad Micke

• Administratör
  • Michael Persson
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 02 dec 2009, 08:23 »
Nu tycker jag inte att vi ska överreagera. Jag har gjort ett val och det finns flera andra akvarier som presenterats i forumet under året som mycket väl skulle platsat, men bara en per månad skulle väljas ut.

Det är ju dessutom inte en tävling, utan mitt sätt att lyfta fram vackra akvarier som lagts in under presentationerna.

Ett biotopriktigt inrett madagaskarkar ser man inte varje dag. Personligen tycker jag att det är ett enormt vackert akvarium, liksom många andra som postats.
Mvh Micke

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri

Utloggad andhoff

• Sponsor
  • *
  • Antal inlägg: 872
  • "Navigare necesse est, vivere est non necesse..."
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 02 dec 2009, 08:47 »
Det är inte lätt uppgift, Micke har! Att välja "Månadens akvarium" är rätt svårt, ty som Micke säger: " det finns flers andra...etc." Både HåE´s akvarium och många andra är verkligen snygga, men Jossan´s och Endymion´s kar är på något sätt unikt och spännande. Personligen, så tycker jag att det är Micke som borde fortsätta med att välja "månadens akvarium". Han är kompetent  och dessutom obiektiv (Micke har absolut ingen relation till oss medlemmar). Jag tror att om vi som är medlemmar, skulle nominera kar till hedrande "månadens", skulle vi bortse just från det unika, sällsynta etc. Dem flesta styrs mer av subiektiva upplevelser, så det kan vara svårt att se det som är speciellt! Sedan det är ju bra att alla har olika smak. Friska åsikter är alltid bra och dessa stimulerar till att bli ännu bättre. Det finns alltid chans till att bli nominerad! Ha det gott Vänner! Men....vi behöver inte vara otrevliga mot varandra! Livet är tillräcklig hårt ändå! Jag har uppfattning att vi som är medlemmar här, är trevliga "prickar" och hittills har jag inte upplevd otrevlig atmosfär och det vill jag gärna fortsätta att uppleva.
I all vänlighrt,
Andrej.
Diver

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 02 dec 2009, 18:32 »
Ok, att akvariet med dess invånare är unikt det kan jag verkligen hålla med om. Det känndes bara så konstigt om man skulle gå på utseende. Men jag har nog inte förstått vad månadens akvarium innebär. Alltså det behöver inte vara det snyggaste akvariet utan om det är ovanliga fiskar i det så kan det också vinna :)

Inte för att det är någon stor grej med månadens akvarium.... Men jag kunde inte låta bli att komentera. Tror dock att många håller med mig fast de inte skriver det i forumet. Som sagt ärlighet är en förutsättning för "liv" ett ett forum tycker jag.
« Senast ändrad: 02 dec 2009, 18:39 av Mattias »

Utloggad timo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1291
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 02 dec 2009, 18:38 »
Va fan säger du Mattias....inte en stor grej! Jag som blev så glad när mitt kar valdes...och så sopar du undan benen på mig bara...haha. ;)

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 02 dec 2009, 18:41 »
Jag skall inte ta ifrån dig glädjen nu Timo! He he. Hoppas du vinner hela faderullen med  :) ;)

Utloggad timo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1291
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: 02 dec 2009, 18:45 »
Ingen risk...många fina kar i år....men nästa år så.... :tongue: