Ciklider.se

Författare Ämne:  FAQ - Forumet på ciklider.se  (läst 10954 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke

• Administratör
  • Antal inlägg: 8177
  • Michael Persson
    • Visa profil
    • http://www.ciklider.se
FAQ - Forumet på ciklider.se
« skrivet: 15 dec 2006, 22:40 »
Vad är ciklider.se?
Ciklide.se drivs som ett hobbyprojekt av mig, Michael Persson. Sidan tillägnas min hobby sedan många år tillbaka - Afrikanska ciklider. Sidan har funnits med olika skepnader och namn sedan 1997. Syftet är att sprida kuskap och öka intresset för denna fiskgrupp.
Skicka gärna ett mail om du har några frågor.

Hur skriver jag inlägg i forumet?
För att skriva inlägg måste du vara registrerad användare i forumet. Registrera dig här.

Vilka olika behörigheter finns i forumet?

Registredad blir man automatiskt när man skapar ett konto i forumet. Som "registrerad" kan man:
- Starta ämnen i formet.
- Svara i ämen i forumet.
- Använda egen avatar i forumet.
- Skriva kommentarer i fotogalleriet.
- rösta i fototävlingen.
- recensera prudukter i Prylguiden.

För att blir medlem gör man följande två steg; 1). Fyll i namn och bostadsort i användarprofilen (Profil/Forumprofil). 2). Ansök om medlemskap i gruppen medlem (Profil/Gruppmedlemskap), alternativt skicka ett mail eller PM till admin (användarnamn "Micke"). Som "medlem" kan du dessutom:
- Posta bilder i forumet. (Ciklider.se kan använda inskickade bilder på webbplatsen)
- Delta i fototävlingen. (Ciklider.se kan använda inskickade bilder på webbplatsen)
- Skicka upp egna produkter i Prylguiden för att recenseras.

Vad gäller för bildpostning?
Med behörighet "medlem" kan man posta bilder på max 300 kb, högst fem bilder per inlägg. Bilder på upp till 600 pixlar visas direkt i inlägget, större bilder förminskas till 600 pixlar och orginalbilden länkas.
Du måste ha upphovsrätten till de bilder du postar.

Ciklider.se förbehåller sig att kunna använda inskickade bilder på webbplatsen.

Sponsring
Målet är att att allt på sidan ska vara fritt att använda för alla, men man får gärna lämna ett bidrag om man vill bidra till sidans utveckling. Lär mer här...
« Senast ändrad: 05 feb 2013, 08:09 av Micke »
Mvh Micke

www.ciklider.se - www.riftlakes.com
Afrikanska Ciklider: Malawi - Tanganyika - Viktoria - Västafrika

www.kullafotografen.se
Blogg - fotogalleri