Ciklider.se

Författare Ämne:  Behöver lite inredningstips  (läst 1579 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad D-L12

• Registrerad
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Behöver lite inredningstips
« skrivet: 22 dec 2014, 23:30 »
Hej, tänkte göra om lite i mitt akvarium men behöver lite tips och råd innan!

För tillfället har jag lite Golden, Aulonocara, Taiwan Reef och Fire Fish i mitt akvarium.
Hur brukar ni ha det med stenar och sånt, har ni massa grottor eller har ni knappt några alls? Finns det några stenar som är "bättre och finare" att ha i sitt akvarium? Tips på växter m.m.

Vet att mycket beror på vad man har för smak och sånt men kan ändå vara kul att få lite inspiration från er här inne!:)

Utloggad slarvid

• Medlem
  • Antal inlägg: 1487
    • Visa profil
SV: Behöver lite inredningstips
« Svar #1 skrivet: 23 dec 2014, 08:03 »
När det gäller sten så tycker jag personligen att man ska använda samma stensort. Enhetligt ger ett snyggt intryck och ser då.inte.plottrigt ut som om em treåring inrett. Sen ska man kanske försöka undvika symmetri då det sällan förekommer i naturen. Personligen tycker jag att ett stort rös i ena sidan på karet. Sen öppet på andra eller ev en sten typ. Sen hur stort rös beror på hur mycket man vill greja med yngel och så. Jag har inte haft jättestora rös själv för att jag velat se fiskarna jag köpt.

Utloggad Fredde@vtr

• Medlem
  • Antal inlägg: 541
  • 400L Malawi & Tanganyika med LED, och 160L
    • Visa profil
SV: Behöver lite inredningstips
« Svar #2 skrivet: 27 dec 2014, 17:46 »
Angående växter har jag provat det mesta men för mig har inget fungerat särskilt bra. Därför kör jag numera med plastväxter. Fördelen är att dom växer inte, rotar sig inte samt får vara ifred även om några zebror försöker käka även dessa. Nackdelen är de är plast!
En annan fördel är att det blir som du planterar dom.