Ciklider.se

Författare Ämne:  Nya bilder  (läst 626142 gånger)

0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Mattias

• Medlem
  • Antal inlägg: 2078
    • Visa profil
SV: Nya bilder
« Svar #4320 skrivet: 08 jan 2010, 19:42 »
kanonfirre Mattias, det är gött att se dessa inavlade urvalsodlade malawiciklider, trots att dom inte är röda så tycker jag att dina ghost är kanon, mera sådant.Janne

Tack janne :) :) Men han har ju iallafall röd anal och bröst fenor.

Utloggad Christoffer

• Medlem
  • Antal inlägg: 1109
    • Visa profil
« Svar #4321 skrivet: 08 jan 2010, 19:46 »
Här är en bild på Gohsten Christoffer. Han tittade fram i ca 1 sekund och då fick jag den här oskarpa bilden.

Man är oehört beroende av ljus när man fotar utan bilxt så denna är inte lätt. Han har bestämmt sig för att han plats är längst bak i akvariet bakom en sten :) :) :)

Det vita syns mkt bättre när ljus faller på fisken.

WOW!  den är ju hur cool som helst! Vad hittar man sånna?

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4322 skrivet: 08 jan 2010, 19:51 »
Måste bara berätta att jag odlade Fryeri Iceberg förut. Mycket fina men inte lika lång bläs som dessa. Han jag köpte dessa av var lite osäker på vad honorna kom från för några hade han köpt senare. Men det skulle vara Isberg.

Jag gav några yngel till min vän Roger J här på forumet för han hade hjälpt mig med en del saker. Dessa yngel blev bland det snyggaste jag sett. De liknar min Gohst fast med mer kontrast på något sätt. Sjukt fina :) :) :)

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4323 skrivet: 08 jan 2010, 19:53 »
WOW!  den är ju hur cool som helst! Vad hittar man sånna?

Hemma hos mig :) :) Vet att akvarieleasing hade dom förut men dom är slut där. Dom har en Iceberg variant dom tar 295st för däremot.

Utloggad HåE

• Medlem
  • Antal inlägg: 1113
    • Visa profil
« Svar #4324 skrivet: 08 jan 2010, 20:00 »
Här är en bild på Gohsten Christoffer. Han tittade fram i ca 1 sekund och då fick jag den här oskarpa bilden.

Man är oehört beroende av ljus när man fotar utan bilxt så denna är inte lätt. Han har bestämmt sig för att han plats är längst bak i akvariet bakom en sten :) :) :)

Det vita syns mkt bättre när ljus faller på fisken.

Sjukt snygg!
När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Utloggad mattsson

• Medlem
  • Antal inlägg: 59
  • Gone Fishing...
    • Visa profil
« Svar #4325 skrivet: 08 jan 2010, 20:01 »
Häftig fisk, ser ut som en exotisk gädda

Yes har alltid vela ha en exotisk gädda och såg den här i tanganyika boken ;) Den jagar på nästan exakt samma sätt som en svensk gädda!

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4326 skrivet: 08 jan 2010, 20:16 »
Sjukt snygg!

Tack Håkan! Du kanske kan få med dig ett par hem till Norrland när du kommer och hämtar Demasonin.

Utloggad Gasgustav

• Medlem
  • Antal inlägg: 215
  • MALAWI ROCKS
    • Visa profil
« Svar #4327 skrivet: 08 jan 2010, 22:14 »
Hallå där från en nybliven medlem!!

Mattias: Det är jag som är tommy,har varit hos dig 2 ggr och handlat firrar (sist var strax före jul...jag köpte yngel av dig och lite halvvuxet av Roger! Remember? Fick bla lite polit-yngel av dig...
Ser att du är en fena (fniss) på foto! "Keep bländing"!!!!
Fått till 720L karet som du pysslade med när jag var där?
Och golvet såg ju trots allt ut att "gå till sig" (fnitter)
Jag har nu bytt ut sanden mot den vita du tipsadeom,blev KANON!!!!
Har även köpt en Koralia3  som ser till att "oljefilmen" på ytan försvann
Tack för dom tipsen!!!

HåE: Wow,en like så nära som i timrå!!!!!
Det är ju bara 2-3 stenkast härifrån ( norrlandskast)
Bor själv strax ovanför H-K bron (Noraström)
Vi kanske kan göra lite bytesaffärer (fiskar) framöver.....det är ju inte speciellt gott om malawi-freaks häromkring direkt....har som sagt också varit nere i huvudstaden hos mattias och roger och handlat lite roligare firrar än vad som normalt finns i dessa trakter

Aqua-hälsningar från Gasgustav!!!!
Lita aldrig på en mager kock

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4328 skrivet: 08 jan 2010, 22:23 »

Mattias: Det är jag som är tommy,har varit hos dig 2 ggr och handlat firrar (sist var strax före jul...jag köpte yngel av dig och lite halvvuxet av Roger! Remember? Fick bla lite polit-yngel av dig...
Ser att du är en fena (fniss) på foto! "Keep bländing"!!!!
Fått till 720L karet som du pysslade med när jag var där?
Och golvet såg ju trots allt ut att "gå till sig" (fnitter)
Jag har nu bytt ut sanden mot den vita du tipsadeom,blev KANON!!!!
Har även köpt en Koralia3  som ser till att "oljefilmen" på ytan försvann
Tack för dom tipsen!!!

Vi kanske kan göra lite bytesaffärer (fiskar) framöver.....det är ju inte speciellt gott om malawi-freaks häromkring direkt....har som sagt också varit nere i huvudstaden hos mattias och roger och handlat lite roligare firrar än vad som normalt finns i dessa trakter

Hej svejs i Norrlands skogen :) :)!

Kul att du hittat till denna fisk galna sajt!! Kul att det blev bra med nya sanden. Du får väl lägga upp någon bild här sen på burken.

Ja, det där med golvet hände när jag var nybörjare på det här. En slang slet sig när jag höll på att fylla vatten i ett akvarium i vardagsrummet. Ca 50-60 L Vatten på parketten och parketten var visst inte lika fin sen. Har ångest för det den dag jag skall flytta. Men Rogge har lovat att hjälpa om det blir nedslag och det blir det :)

Hoppas mina Fenestratus du köpte har överlevt :) Vi ses och hörs Tommy!

Mvh Mattias
« Senast ändrad: 08 jan 2010, 22:26 av Mattias »

Utloggad Christoffer

• Medlem
  • Antal inlägg: 1109
    • Visa profil
« Svar #4329 skrivet: 08 jan 2010, 22:24 »

Hemma hos mig :) :) Vet att akvarieleasing hade dom förut men dom är slut där. Dom har en Iceberg variant dom tar 295st för däremot.
Synd att man bor 50mil ifrån Stockholm då.

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4330 skrivet: 08 jan 2010, 22:25 »
Synd att man bor 50mil ifrån Stockholm då.

Ja, ibland är 50 mil långt. Men har du vägarna hit någon gång är du välkommen :) :)

Utloggad Gasgustav

• Medlem
  • Antal inlägg: 215
  • MALAWI ROCKS
    • Visa profil
« Svar #4331 skrivet: 08 jan 2010, 22:45 »
jodå,dina Fenestratus mår prima! Jag köpte ju totalt drygt 30 djur från dig och roger...en gav upp på resan(en interuptus-hona). Ena hanen sa upp sig några dagar senare av okänd anledning så nu har jag 1 + 2 av dom...i övrigt mår alla bra!
Det enda jag inte gillar är att fiskarna "kliar sig" VÄL mycket.Jag vet att malawi kliar sig då och då men det här känns lite för mycket.Inga synliga tecken alls.
Jag vet att byn jag bor i klorerar vattnet ganska hårt med jämna mellanrum....skulle kunna vara orsaken....har kollat ph o.s.v och allt är normalt

Jo,tänkte skicka upp nåra foton så småningom men det torde bli kodak Instamatic-polariod-bilder i denna proffs-Canon-mega-ultra-jätte-braiga-bild-miljön
Lita aldrig på en mager kock

Utloggad Mattias

• Medlem
    • Visa profil
« Svar #4332 skrivet: 09 jan 2010, 06:40 »

Det enda jag inte gillar är att fiskarna "kliar sig" VÄL mycket.Jag vet att malawi kliar sig då och då men det här känns lite för mycket.Inga synliga tecken alls.
Jag vet att byn jag bor i klorerar vattnet ganska hårt med jämna mellanrum....skulle kunna vara orsaken....har kollat ph o.s.v och allt är normalt

Jo,tänkte skicka upp nåra foton så småningom men det torde bli kodak Instamatic-polariod-bilder i denna proffs-Canon-mega-ultra-jätte-braiga-bild-miljön

Köp happy/easylife. Byt vatten och salta. Om du har problem med kranvattnet då vet jag att det finns dom som satt i ett kolfilter till vattenkranen.

Utloggad timo

• Medlem
  • Antal inlägg: 1291
    • Visa profil
« Svar #4333 skrivet: 09 jan 2010, 19:01 »
Måste bara lägga ut ytterligare en bild på en av mina nya innerboende, nämnligen min Copadichromis borleyi  Kadango hane. Har inte redigerat fotot alls, men det är ju fisken som är det viktiga ;)

Utloggad HåE

• Medlem
  • Antal inlägg: 1113
    • Visa profil
« Svar #4334 skrivet: 09 jan 2010, 19:06 »

Roligt att det dyker upp folk från västernorrland här på ciklider.se. Vi växer inte på trädena precis.  Det finns inte så många i Sundsvall som håller på med Afrikanska ciklider. Dom som håller på finns inte registrerad på något ciklidforum iaf. Har tillbringat mycket tid runt dina trakter genom åren då släkten på min mors sida bor eller har bott i Lugnvik, Kinnmärgen och Kramfors. Du får se till att registrera dig som medlem så att du kan posta lite bilder här på forumet.

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.